Založ si blog

Nightwish – power metal, ktorý stojí zato

Som konzervatívna osoba po hudobnej stránke. Novinky ma veľmi neoslovujú. To mám na mysli hudbu pred rokom 2000. Názor som však za poslednú dobu poriadne zmenil. Začal som počúvať tzv. menšinové žánre. World music a podobne.

Človeku, čo vyrastal na Irone, Black Sabbate, AC DC, či Dio je v dnešnej dobe ťažko. V rádiách sa to nehrá. O to viac takejto hudby je na nete. Sever Európy u mňa zabodoval na 200 %. Nightwish je moderná kapelka s prepracovanou melódiou, rytmom a zvukom.

Nebudem sa venovať členom, skôr mi ide celkový dojem. Máloktorý album či diskografiu som si bol ochotný vypočuť v jednom kuse bez toho, aby ma neprestala nudiť. Pri Nightwish som tento problém nemal. Či už snovou, alebo starou speváčkou. Nádherné melodické skladby. Profesionálne gitary a použité sláčiky naozaj nemali chybu. Jednoducho aj metal sa nám posunul vo vývoji a som veľmi rád, že do práve do takejto podoby.

Nezostal som len pri štúdiových albumoch. Dobrá skupina sa posudzuje aj podľa live vystúpení. Tak takýto zvuk zo živých vystúpení má maloktorá kapela. Pred zvukármi klobúk dolu. Nightwish je jednoducho profesionálna mašinéria bez akejkoľvek chyby. Výborne sa pri nej číta a relaxuje. V podvedomí sa vám vybavujú rôzne obrazy. Prechádzajú vo svojich skladbách do filmovej hudby. Nečudo, že ich počúvame aj podvedome v Návrate kráľa alebo v iných filmoch.

Postupne sa vám vryjú do podvedomia a nepustia vás. Je to kapela a produkt, ku ktorému sa dá kedykoľvek vrátiť. Zdvihne vám náladu a spustí aj kus fantázie. O klipoch tejto kapely sa radšej vyjadrovať ani nebudem. Je potrebné ich vidieť. Jednoducho – profesionalita na maximálnej úrovni. Je to škola, ako má vyzerať hudobný klip. Znesú kritériá Petra Gabriela alebo Michaela Jackosona. Využívajú to, čo sa dá zo súčasnej techniky využiť.
Nightwish je pre mňa perfekcionistickou skupinou. Nenechávajú nič na náhodu.

Smútok liberálnych kaviarní a ich agresivita voči oponentom

14.04.2024

Nechal som si dlhší odstup od prezidentských volieb, o ktorých som písal aj ako určitom referende voči súčasnej koalícii. Tá nesmierna potupa v podobe prehratých prezidentských volieb a agresivita sympatizantov strany, ktorá prehrala, je jednoducho hlúpa a hlavne arogantná v tom zmysle, že nie sú len ich názory tie správne. Peter Lipa to zhrnul veľmi dobre po prehratých [...]

Prezidentské voľby alebo referendum? Kandidátky do EP a začiatok ďalších volieb

29.03.2024

Blíži sa druhé kolo prezidentských volieb. Postup oboch kandidátov bol predpokladaný a to pravé orechové začne ešte len teraz. Blava zabrala v prospech Korčoka, ale z pohľadu hlasov to bolo asi maximum. Pellegrini pravdepodobne získal výhodu. Lepšie sa totiž špurtuje z druhého miesta a aj v prípade prehry to bude menej bolieť. V prípade oboch kandidátov súčasne ide aj o [...]

Zážitky z volebnej komisie, prepad Matelka a prečo volím Pelleho

24.03.2024

Prvé kole máme za sebou s predpokladom, aký som mal ešte v januári s presným odhadom na cca 1%. Nič prekvapivé, no na mieste Pellegriniho poprosím o podporu aj podporovateľov Republiky či voličov Harabina, čo sa pravdepodobne udeje. Na víťazstvo k danému počtu by potreboval ešte aspoň 280.000 hlasov. Vystupovanie slušné počas predvolebnej kampane. Jedno si však neodpustím [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

gabo126

Keramik a zberateľ kinder figúrok, ak ich máte doma odložené v krabici, nejako sa dohodneme.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 643
Celková čítanosť: 3894787x
Priemerná čítanosť článkov: 6057x

Autor blogu

Archív