Založ si blog

Otroci materializmu bez názoru

Spoločnosť sa ocitá na pokraji priepasti. Pred mesiacom som navštívil Kubu. Boli tam mierne obavy, ale chcel som ju vidieť, kým je ešte taká aká je. Našinec si všimne dopady blokády a nedostatok tovaru v obchodoch. Tu končím o Kube, ktorej sa budem venovať v inom blogu a idem na tú podstatu.
Mnoho z nás si zvyklo na luxus, respektíve nadštandard. Prišiel som na nákup do hypermarketu. Chcel som si kúpiť len niečo malé. No zistil som, že pri tom neprebernom množstve sladkostí či iných lahôdok vlastne nič nepotrebujem.
Pamätám si, ako som chodil do Nemecka a všetci sme vraveli, že u nás sa nemôže stať, aby sme žili s polotovarov, že nie je možné, aby slovenské domácnosti prestali variť.
A ajhľa čo sa stalo. Neprešlo ani 15 rokov odvtedy a slovenskí občan sa zmenil na nepoznanie. Autopark sa zmenil na nepoznanie. Hypermarketov máme viac ako Nemci. Mládež je oblečená len v značkových veciach. Ak má niekto staršiu, hoci čistú vec, je vyčlenený na okraj kolektívu.
Priznám sa, mám mobil už asi 8 rokov stále ten istý. Operátor ma otravuje, či ho nechcem vymeniť a uviazať svoju dušu na ďalšie dva roky pekelnému pomaranču. Ja, že nie! Nie, nechcem. Podobne to je so spotrebičmi akéhokoľvek druhu. „Kurvítka“ fungujú úžasne. Skôr či neskôr po záručnej dobe sa vám všetko cca do roka znefunkční a oprava by bola drahšia ako kúpa nového.
Rozoberal som práčku spred 30 rokov. Na môj úžas bol bubon absolútne bez známok korózie, elektromotor v poriadku, plechy ako z ruského tanku. Fungovala 30 rokov bez poruchy a bola kupovaná ešte v TUZEXE. Teraz som pozeral na našu „novú“ práčku. Programov do aleluja, ale hrdza už chytá plechy. Má len 5 rokov a už prakticky končí. Síce je to pekné, že potrebujeme otáčať peniaze a neustále kupovať nové a zbytočné výrobky, aby sme udržali ekonomiku, ale čo z toho budeme mať? Len obrovské skládky odpadu.
Toľko absolútnych blbostí, ktoré vôbec nepotrebuje a predsa ich kupujeme.
Televízia nás zásobuje tupými reality šou a gumujú mozgy a gumujú. Prebytok zároveň otupuje fantáziu a tvorivosť. Je to škoda. Takýto stav vyhovuje len mocným.
Rím sa riadil heslom: chlieb a hry. Podobné je to v EÚ. Odrobinky im hodíme a moc si necháme.

Smútok liberálnych kaviarní a ich agresivita voči oponentom

14.04.2024

Nechal som si dlhší odstup od prezidentských volieb, o ktorých som písal aj ako určitom referende voči súčasnej koalícii. Tá nesmierna potupa v podobe prehratých prezidentských volieb a agresivita sympatizantov strany, ktorá prehrala, je jednoducho hlúpa a hlavne arogantná v tom zmysle, že nie sú len ich názory tie správne. Peter Lipa to zhrnul veľmi dobre po prehratých [...]

Prezidentské voľby alebo referendum? Kandidátky do EP a začiatok ďalších volieb

29.03.2024

Blíži sa druhé kolo prezidentských volieb. Postup oboch kandidátov bol predpokladaný a to pravé orechové začne ešte len teraz. Blava zabrala v prospech Korčoka, ale z pohľadu hlasov to bolo asi maximum. Pellegrini pravdepodobne získal výhodu. Lepšie sa totiž špurtuje z druhého miesta a aj v prípade prehry to bude menej bolieť. V prípade oboch kandidátov súčasne ide aj o [...]

Zážitky z volebnej komisie, prepad Matelka a prečo volím Pelleho

24.03.2024

Prvé kole máme za sebou s predpokladom, aký som mal ešte v januári s presným odhadom na cca 1%. Nič prekvapivé, no na mieste Pellegriniho poprosím o podporu aj podporovateľov Republiky či voličov Harabina, čo sa pravdepodobne udeje. Na víťazstvo k danému počtu by potreboval ešte aspoň 280.000 hlasov. Vystupovanie slušné počas predvolebnej kampane. Jedno si však neodpustím [...]

ukrajina

Hrozivý scenár CIA: Ukrajina môže vojnu s Ruskom prehrať už tento rok

19.04.2024 07:50

Bill Burns tiež na príklade ilustroval, ako veľmi ukrajinským silám chýba munícia.

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15, aktualizované: 07:25

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

gabo126

Keramik a zberateľ kinder figúrok, ak ich máte doma odložené v krabici, nejako sa dohodneme.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 643
Celková čítanosť: 3894914x
Priemerná čítanosť článkov: 6057x

Autor blogu

Archív