Založ si blog

Mikuláš, Mikuláš, kam si podel vajcia?

Blíži sa Mikuláš a mnoho detí a nielen detí dostane nejaké to kinderko a je zvedavé na hračku a zároveň si pochutí na čokoláde. Ja však patrím do skupinky čudákov – zberateľov, týchto milých a zbytočných prachozberačov.
Nie je pre mňa väčšia radosť, ako keď si skompletizujem sériu, či nájdem nejakú figúrku, ktorá mi chýbala. Trošku mi je smutno, keď vidím súčasné generácie a ich nezáujem o nič. Kedysi sme zbierali známky, servítky, komiksy, autíčka, modely lodí.
Chodili sme na modelárske krúžky, stavali podľa Elektrónu schémy a tešil sa z maličkostí. Som rád, že v niektorých z nás ešte ostala táto zberateľská vášeň a sem tam sa stretneme na burzách.
Najväčšiu radosť mám však z takmer vyhodených kinderiek. Koľko rečí som už o tom počul. Napr.: Keby som bola vedela, že to zbieraš, tak to nevyhodím! Vtedy u mňa nastúpi žiaľ za vyhodeným pokladom. A tak upozorňujem, nevyhadzujete poklady, sú tu zberatelia! Iste sa vždy nejako dohodneme.
Prvé kinderko sme kúpili s rodičmi v Tuzexe. Stálo 1,5 bona a bolo to v roku 1978. Pre mladšie ročníky, ktoré nerozumejú niektorými výrazom odporúčam, aby im ich vysvetlili ich rodičia. V tom prvom kinderku bol kovový vojačik. Aké prekvapenie to však bolo pre mňa ako malé decko. Ani naši nevedeli, o čo sa to vlastne jedná. Takto prepukla vášeň, s ktorou musia všetci moji blízki žiť.
A tak zbieram a zbieram a zbieram. Príbuzní či známi už sa ani nepýtajú, čo mi majú kúpiť, je to zbytočné. Čokoládu rozdám, ale obsah v žiadnom prípade!
V súčasnej dobe to už firma trošku preháňa, maxi kinder, super maxi XXL, mini maxi atď. Ostávam však verný klasickej veľkosti.
Na dôvažok vznikli aj samostatné trhy. Iné figúrky majú Francúzi, iné Nemci iné východná Európa, Rusko, Mexiko, Južná Amerika, India…. No proste zberatelia si majú čo vymieňať. Napríklad je teraz znovu verzia Simpsonocov. Jedna bolo tuším v roku 2010 a druhá je teraz v roku 2015. Figúrky sú tie isté, farby tiež ale s tým rozdielom, že jeden farby sú lesklé a druhé matné. To je však zámer. Najvzácnejšie kúsky pre zberateľa sú však nepodarky z výroby. Ak niekto nedotiahne farbu, alebo inak spotvorí figúrku vo výrobe a kontrola ju nenájde.
Zberateľstvo je taký menší fanatizmus a u mužov zvlášť. Niekto zbiera autá, iný autíčka a ja kinderká. Preto, ľudia dobrí, nevyhadzujte poklady do koša. Po prvé, znečisťujete životné prostredie a po druhé, takí fanatici ako ja sa tomu potešia.
Preto Mikulášskym kindervajciam veľa zdaru, aj keď to znie akokoľvek čudne. Želám Vám naozaj pekného Mikuláša a veľa zdravo nezdravých dobrôt.

Smútok liberálnych kaviarní a ich agresivita voči oponentom

14.04.2024

Nechal som si dlhší odstup od prezidentských volieb, o ktorých som písal aj ako určitom referende voči súčasnej koalícii. Tá nesmierna potupa v podobe prehratých prezidentských volieb a agresivita sympatizantov strany, ktorá prehrala, je jednoducho hlúpa a hlavne arogantná v tom zmysle, že nie sú len ich názory tie správne. Peter Lipa to zhrnul veľmi dobre po prehratých [...]

Prezidentské voľby alebo referendum? Kandidátky do EP a začiatok ďalších volieb

29.03.2024

Blíži sa druhé kolo prezidentských volieb. Postup oboch kandidátov bol predpokladaný a to pravé orechové začne ešte len teraz. Blava zabrala v prospech Korčoka, ale z pohľadu hlasov to bolo asi maximum. Pellegrini pravdepodobne získal výhodu. Lepšie sa totiž špurtuje z druhého miesta a aj v prípade prehry to bude menej bolieť. V prípade oboch kandidátov súčasne ide aj o [...]

Zážitky z volebnej komisie, prepad Matelka a prečo volím Pelleho

24.03.2024

Prvé kole máme za sebou s predpokladom, aký som mal ešte v januári s presným odhadom na cca 1%. Nič prekvapivé, no na mieste Pellegriniho poprosím o podporu aj podporovateľov Republiky či voličov Harabina, čo sa pravdepodobne udeje. Na víťazstvo k danému počtu by potreboval ešte aspoň 280.000 hlasov. Vystupovanie slušné počas predvolebnej kampane. Jedno si však neodpustím [...]

R1 BB - Slovenská Ľupča, kameň, poklepanie

Odštartovali výstavbu dôležitej cesty na R1. Šoféri sa však na tri roky musia obrniť trpezlivosťou

23.04.2024 18:52

Preťažený úsek, na ktorom pomerne často dochádzalo aj k nehodám, sa konečne skvalitní. Nová štvorprúdová rýchlostná cesta by mala byť hotová do dva a pol roka.

Eurovoľby / Štrasburg / Európsky parlamentu /

Prieskum: Vo voľbách do europarlamentu by uspeli najviac PS, Smer a Hlas

23.04.2024 18:46

Do Európskeho parlamentu by sa nedostali SNS, Slovensko, Za ľudí ani Demokrati.

hazard, hracie automaty, vyherne automaty

Poslanci schválili úplný zákaz pôsobenia herní a kasín na území Banskej Bystrice

23.04.2024 18:38

Mestskí poslanci posledných viac ako desať rokov pravidelne diskutovali o regulácii hazardných hier, ale nikdy ich úplne nezakázali.

Peter Náhlik

Parlamentný výbor chce od poslanca Náhlika vysvetlenie k jeho majetkovým pomerom

23.04.2024 17:45

Mal by vysvetľovať, prečo neuviedol v majetkovom priznaní za rok 2022, že vlastní vilu v Bratislave.

gabo126

Keramik a zberateľ kinder figúrok, ak ich máte doma odložené v krabici, nejako sa dohodneme.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 643
Celková čítanosť: 3896792x
Priemerná čítanosť článkov: 6060x

Autor blogu

Archív