Ako Šmajda o meno prišiel

28. mája 2012, gabo126, Nezaradené

Ja už neviem, ale hanbiť sa za svoje priezvisko a premenovať sa na niečo neurčité ako Max Jason Mai Keby bol radšej na tej „lobbyvízii“ recesista a dal si meno ako Ďurko Oštiepok alebo Janko Konôpka, to by som chápal. Ruské „bábušky“ by mali aspoň nejakú konkurenciu.
Samotná súťaž bola o ničom. Podpriemerné výkony popíkových letných hitov či „šitov“ sa napočúvame dosť. Našli sa aj dobré skladby, ale naozaj svojsky to poňali Rusi a ich bábušky. Súťaž, kde rozhoduje prioritne lobby a stačí, ak sa dohodne zopár krajín je o ničom. O ničom je aj to, že pomaly všetci už prechádzajú na angličtinu. Ak sme si rovní, tak nech spievajú vo svojich jazykoch. Ja si rád vypočujem aj skladby, ktorým nerozumiem a moja fantázia mi pridáva príbeh k melódii a spevu.
Škoda Šmajdu ak si myslel, že o zmene mena mu budú padať ocenenia k nohám. Nepochopilo to viacero našich spevákov. V prvom rade sa majú orientovať na slovenské publikom a poprípade české či poľské. V Británii či USA prerazia veľmi ťažko. Tam takých spevákov je hojne a pracujú ako čašníci, servírky, údržbári.
Princ si tiež zmenil meno na Symbol. Chudáčisko tiež nepochopil svoj omyl a to, že už je pravdepodobne za zenitom a mierne vyhorený vo svojej tvorbe. Niekedy je dobré ostať pri tom starom. Ak počúvam Iron Maiden, alebo AC//DC, viem čo od nich čakám. Ak si chcem vypočuť naozaj dobré slovenské texty, tak tu mám Petra Nagya, Mariku Gombitovú, starý Elán, Team alebo Lojzovcov. Nepohrdnem ani Drišľakom alebo súčasníkmi Heleninymi očami, Hrdzou, Katkou Knechtovou. Voľajaký Jason Mai mi ako Slovákovi nič nevraví a ani asi nebude. Najprv by sa mali učiť spievať po slovensky a pre svoje domáce publikum. Mám rád hard rock, metall, world music a musím priznať, že boli podstatne horší aj vo finále. Len to meno, len to meno .