Ako na zdravotné poisťovne?

22. decembra 2012, gabo126, Nezaradené

Len malá rada, pán premiér: nemusíte ich znárodňovať, ani nič iné. Skúste ich iba zdaniť. Napríklad spomínaný zisk zdaňte 60%, poprípade aj 80% a máte to (podobne aj banky).
Nech je dané v zákone, že pacient jednoducho má právo na liečbu alebo ošetrenie, či už má poisťovňa peniaze alebo nemá. Jednoducho, nesmie sa stať, že prídem k lekárovi a povie mi: „Nemôžeme vás ošetriť, prekročil som limit, ktorý mi dala poisťovňa.“ Ak poisťovňa odmietne zaplatiť za oprávnené ošetrenie, jednoducho 200% pokuta a hotovo a možnosť okamžitého prestúpenia pacienta aj s odvodmi zaplatenými osobou dva roky pozadu.
Nie je treba zložité zákony. Zákony je potrebné zjednodušovať , aby boli jasné a zrozumiteľné. Pán premiér, nemusíte vyvlastňovať. Stačí daň a právo pacienta a poisťovne sa samé vzdajú svojho lukratívneho biznisu. Spravte možnosť pripoistenia a presné definície, čo, koľko aký zákrok stojí. Na jednoduché náklady a príjmy postačí aj kalkulačka.
Len sa mi zdá, že sprehľadnenie zdravotného systému akosi nevyhovuje ani opozícii a ani koalícii. Prečo asi? Pre lukratívne kšefty, ktoré im prinášajú nemalé zisky?
Som skôr pravicovo orientovaný, ale už keď nejako vybabrať s poisťovňami alebo monopolmi po privatizácii, tak jedine takto. Pre mňa za mňa, nech sa zruší úplne rovná daň. Niekedy tak bolo, môže byť aj teraz. Koniec sveta nebude.