Počiatkove meškajúce vlaky a utajený dispečer

7. augusta 2014, gabo126, Nezaradené

Asi takto by mohla začať telenovela slovenských železníc. Meškajúce vlaky, nervozita cestujúcich, zúfalstvo sprievodcov, ktorí sa aspoň ako tak snažia upokojiť cestujúcich a Ficov šňup, teda sľub o vlakoch zadarmo pre študentov a dôchodcov. Čo asi tak sa deje v Počiatkovej hlave, ktorý videl cestujúcich a vlak iba ak tak pred voľbami?
Je zaujímavé, ako sa čerpajú eurofondy na železniciach. Celé roky sa nič nedialo a odrazu všetko potrebujeme opraviť bez ladu a skladu. Opravy mi ani tak nevadia, ale tie meškania už áno. 100 min, 30 min, 70 min … bežné meškania v súčasnej dobe na železniciach. Japonec by asi zbledol od zúfalstva, ale my sme odolní, až kým nepretečie pohár trpezlivosti. 5.augusta som šiel zo Sabinova osobákom, ktorý už tam meškal cca 20 minút a tak som sa opýtal vlakvedúceho či „pražák“ počká, reku mal by. Veď výluku spôsobili samotní železničiari. Ešte v Prešove sme sa viacerí cestujúci pýtali, či vlak počká. Pretože Kysak a jeho stanica je hneď asi druhým najhorším uzlom po Bratislave, pretože nemáte šancu sa dostať na autobus či niečo iné náhradné. V prípade Bratislavy je to skôr odpudzujúca budova s nedoriešenou infraštruktúrou a večne arogantnými bezdomovcami. Jednoducho ste sa stali rukojemníkmi. Že vraj bratislavský dispečer nariadil odchod rýchlika s tým, že z východu vlaky meškať nebudú. Kopa cestujúcich ostala na stanici bez vysvetlenia, občerstvenia či toalety aspoň bez poplatku, ak sme už tam museli trčať hodinu či dve či tri. Podľa toho, kto kam cestoval. Moja cesta trvala zo Sabinova do SNV neuveriteľné štyri hodiny namiesto 1 hod a 45 min. Meno dispečera mi nechceli prezradiť ani pri použití zákona o prístupe k informáciám. Možno je to iba fantóm, na ktorého sa vyhovárajú tvorcovia grafikonov. Uvidím, vyžiadal som si knihu prianí a sťažností a dal som sa do debaty s ostanými cestujúcimi, aspoň zbehla cesta rýchlejšie. Pozdravujem Smerácke sľuby a drísty o železnici pred voľbami zadarmo. Radšej zrušte nezmyselné poplatky za RTVS, kde to bude mať aspoň plošný dosah a nie iba predvolebné sľuby bez hlavy a päty. Počiatek aj so svojimi poradcami by asi mali navštíviť Japonsko, aby vedeli, ako v skutočnosti funguje železnica pre ľudí.