Maturita za rohom, koniec školského roku sa blíži. ..

28. mája 2016, gabo126, Škola volá

Pozeral som na maturantov, ako zbierajú finančné prostriedky na svoje kultúrne obohatenie pred akademickým týždňom absolvovaním povinnej skúšky z dospelosti. Opravujem, to bolo kedysi. Teraz ide o formalitu a papier, že som niečo skončil. Nie o tom som chcel. Skôr ma zaujal jeden fakt. Maturanti kupovali v kvetinárstve kvety pre triednych učiteľov, komisie atď..
Tak ma trošku so súcitom a iróniou napadlo, prečo im vlastne kupujú mŕtve rezané kvety? Kytica vydrží maximálne dva týždne, a ak je učiteľ či učiteľka alergik, tak ani toľko nie.
Prečo trošku nepouvažujú s tým svojimi stredoškolskými hlavami a nekúpia radšej nejaký darčekový poukaz v symbolickej sume? Ak je učiteľ itečkárom, tak z nejakého obchodu s elektronikou, ak je majstrom odborného výcviku, tak hoci aj z obchodu domáceho majstra, alebo ak je niekto jazykárom či dejepisárom, trebárs poukážku do kníhkupectva. No a riaditeľovi či zástupcom by som odporúčal napríklad poukaz na nákup tonerov a papiera v papiernictve.
Koľko vám za tie roky odovzdali vedomostí a snažili sa vám vtĺcť niečo do hlavy a odmeníte ich mŕtvou kyticou, na ktorú zabudnú, vyhodia a zasa vzniká len odpad, ktorý zaťaží životné prostredie a komunálny odpad. Ako by sa tomu potešili pri ich platoch a ministerských prísľuboch o svetlejšej budúcnosti zajtrajška?
Možno to vyznieva trochu ironicky, ale myslel som to naozaj prakticky s ohľadom na potreby a vlastne aj nedocenenú prácu učiteľského zboru a praktického využitia finančných prostriedkov, ktoré môžu slúžiť naozaj k obohateniu a stálej spomienke na vás – študentov a nie na zvädnutú a vyhodenú kyticu.