Jednokolové či dvojkolové voľby?

8. februára 2017, gabo126, Nezaradené

Čo je lepšie pre štát? Čo je lepšie pre občana? Pre štát jednoznačne jednokolové voľby, no a občanovi to môže byť jedno a vlastne nemôže.
Dvojkolové voľby totiž to často dávajú na výber len menšie zlo! No a tu je problém, prečo by som uvítal jednokolové voľby. Napríklad aj preto, že ak by sa už môj kandidát do druhého kola nedostal, nemusel by som si hlavu trieskať, ktorému baranovi z tých dvoch mám dať hlas. Iste, môžem aj nevoliť, ale to už mi berú kus demokracie. Radšej by som bol, ak už nemusím hlasovať a môžem spokojne povedať, že vyhral najpopulárnejší politik v prvom kole a ľudia si zvolili na základe svojho svedomia. Ak by to malo znamenať, že na zvolenie by malo stačiť hoci aj 15 % hlasu voličov, tak nech.
V takomto prípade by aj kandidáti dali to predvolebného boja oveľa viac zo seba, ako keď by sa spoliehali, že postúpia do druhého kola a tam sa už ľudia pospájajú proti oponentovi kvôli tomu, alebo hentomu.
Ide nielen o voľby do VÚC, ale aj o prezidentské. Nech vyhrá naozaj ten najlepší a nie v druhom kole. Pretože je to tak či tak jedno, aj tak postúpia v prvom kole len prví dvaja. Druhé kolo je už zbytočné. Volič by sa musel rozhodnúť, neexistovala by špekulácia, teraz dám hlas jednému a potom druhému. Podobne by som postupoval aj pri referende. Aspoň pol milióna podpisov v petícii a následne akceptovateľné kvórum, hoci aj 20%. Nech konečne ľudia príjmu zodpovednosť za seba a politici tak isto.