Denníky SME a Plus jeden deň vo vagónoch ZSSK

25. júna 2018, gabo126, Nezaradené

Cestujem železnicou pravidelne a na dlhšie trasy si beriem často prvú triedu. Zakaždým sa však čudujem manažmentu ZSSK, že za moje peniaze mi núti denník, ktorý fakticky nechcem. Prečo neponúkajú radšej alternatívu? Menované denníky distribuujú svoju tlač do vlakov zadarmenko, alebo to platí ZSSK?
Ak naozaj platí ZSSK za úplne zbytočné denníky vo vlakoch, pretože zároveň poskytuje aj Wi-Fi sieť a málokto nemá mobil či notebook a môže sa počas cesty pripojiť na net. Ostáva tu aj zbytočný bordel vo vozňoch z novín, ktorí mnohí cestujúci len prelistujú.
Pán predseda parlamentu Danko presadzoval kultúru a ekológiu v cestovaní a nielen on, ale samotné vlaky zadarmo, ku ktorým mám veľmi vyhranený názor a s takouto formou fungovania cestovania, aká je tu dnes sa súhlasiť jednoducho nedá. No noviny nie sú akurát ekologickým výstupom našej spoločnosti. Koľko že to lesa padne s prispením distribúcie nepotrebných novín vo vlaku? Zoberiem len základné čísla. V každom vlaku je cca 100 miest prvej triedy a tým pádom 100 kusov novín. Rýchlikov denne premáva cca 20 a štyri IC súpravy, čo znamená v tej najmenšej možnej miere cca 2.000 ks novín a ročne, ak len rátam s 300 dňami je to 600.000 kusov novín ročne. Tak to je už riadna pálka!!!
Vďaka ZSSK padne les, tak to je naozaj ekologické! Priam ukážka ekologickej verejnej dopravy. Oponenti môžu tvrdiť, veď aj lietadlá ponúkajú dennú tlač, tie však neponúkajú Wi-Fi sieť a je tam určitý bezpečnostný problém.
Fakticky sa dá povedať, že Ficov Smer nepriamo podporuje zo štátneho rozpočtu vo verejných železniciach a bez možnosti výberu inej tlače súkromné denníky, ktorých majiteľov si ľahko zistíte. Ak naozaj tieto denníky ZSSK kupuje a nie sú darované, tak odporúčam manažmentu ZSSK okamžite zastaviť toto bohapusté plytvanie financiami a drancovanie lesa. Tie noviny totiž nie sú zadarmo, ale platí si ich cestujúci vo forme zvýšeného cestovného. Radšej namiesto toho ponúknite ďalší nápoj – kávu, alebo čaj. No a v neposlednom rade tu chýba aj určitá pluralita názorov, pretože tieto mienkotvorné denníky často zastávajú už aj politické názory a o objektivite a vyváženosti sa dá len ťažko nepolemizovať. Už vôbec nevravím o tom, že prostredníctvom týchto novín sa prezentuje aj reklama iných súkromných spoločností, ktoré sú takto krásne podsúvané verejnosti v štátnych vlakoch.
No a už vôbec nevravím o možnom podsúvaní kandidátov pri voľbách či podpore protestov a jednostrannom informovaní. Toto nech si robia súkromné spoločnosti, ale nie štátna!
Nuž čo, kšeft je kšeft.
Ešte dodatok vagóny má pravdepodobne na starosti druhá spoločnosť ZSSK, ktorá je však tiež štátna preto sa ospravedlňujem za túto chybu ŽSR, aj keď ich postup opravy tratí je žalostný a pravidelné meškania sú už pravidlom.