Krajina, kde sa dobre zomiera

27. marca 2019, gabo126, Nezaradené

Naozaj som nechcel, ale toto ma naozaj pobavilo. Na FB sa to doslova stalo hitom. Kandidátka na prezidentku nejako zabudla žiť a už chce zomierať. Myslím, že aj Braňovi Závodskému vykúzlila úsmev. Hneď sa ju aj pokúsil opraviť s riadnym sarkazmom.
To čo to spustilo na webe a akú ľudovú tvorivosť to vyvolalo, ma naozaj bavilo. Citát Zuzany Čaputovej: „Chcem, aby sme boli krajina, kde sa ľudia nebudú báť zomierať.“ Čo dodať? Len to, aby ste si jej vyjadrenia veľmi pozorne vypočuli. Hlavne čo sa týka vzťahom k Rusku, ale podstatnejšie bolo vyhlásenie, že pôjdem jedným šíkom s EÚ. Žiadne názory, len počúvať. To je ten podstatný rozdiel v zahraničnej politike. Šefčovič je fakticky čitateľný. Nie som jeho zástanca, ale úloha prezidenta je aj reprezentatívna funkcia. Vrchol porovnávania Čaputovej so Šefčovičom boli ich zahraničné skúsenosti a argumentácia Čaputovej, že aj ona bola prijatá v Bielom dome. No, vážená kandidátka, prijatí boli aj hokejisti, herci, rôzne osobnosti – podali im ruky a šli domov. To je všetko.
Toto nie sú diplomatické skúsenosti. Zas jedna polopravda. Podobne ako s jazykmi, Čaputová síce v životopise vie hovoriť po rusky, no naživo voľajako nie. Mimochodom, Šefčovičova ruština na to, že tam študoval, tiež nebola bohviečo a to som pomerne slabý ruštinár, teda aspoň som si to myslel.
Polopravda či pololož je jedno a to isté. Dokonca aj Bezák, ktorý sa nejako preorientoval a ktorému som neskutočne fandil (kedysi) splieta hrušky s jablkami. Odkedy nemôže komunista veriť a veriaci byť komunista? Kde sa to takto striktne zakazuje? Veď z pohľadu komunistov a filozofie bol asi prvým komunistom Ježiš Kristus. Neberiem do úvahy teraz cirkevný či komunistický teror, ale len filozofický pohľad.
Jedno však neoliberáli akosi nezvládli. Praskli im nervy. Už by vraždili, zatvárali, strieľali, kontrolovali… Nie je to diktatúra? Možno aj z toho Zuzanka vychádzala a písala o skvelom zomieraní, na ktoré sa všetci tešíme! Na to sa netešia ani len Budhisti. Neviem, či nemala na mysli nejaký typ eugeniky či super eutanázie, ale to je jej názor.
No a veľký pozor voliči! Poradca pre zahraničnú politiku Čaputovej má byť Šimečka!