Daň za prevod v bankách? Hromadná doprava, kolaps slušnosti a štátni zamestnanci idú do štrajku? A čo s Ursulou?

21. júla 2024, gabo126, politika Problémy bežných ľudí

Neviem, čo sú to za šumy, rubnúť nám novú daň za prevody alebo výbery z bánk. Trošku to odporuje tej celkovej miere digitalizácie, kde by sa skôr aj samotné poplatky v bankách mali znižovať, pretože už temer všetko je on-line a prakticky banku už nenavštevujem. Maximálne, ak mi zablokujú kartu pre vraj podozrivú platbu v zahraničí. Úroky z vašich peňazí na osobných, ale aj podnikateľských účtoch sú mizivé, respektíve žiadne. Poplatky už teraz v poniektorých vysoké a rozmýšľam o odchode z tzv. dominantných veľkých bánk do tých menších bez poplatkov.
Je to na hlavu postavené a vôbec si neviem predstaviť dopad. To už nás bude štát kontrolovať, koľko sme platili, kde a za čo? Pretože presne to sa môže stať. Je to blbosť ako nápad, tak aj možná realizácia. Ak zvýšiť nejaké dane, tak v pohode DPH o 1%. Vraj vláda nechce zvyšovať DPH, ale ostatné dane áno? Tak potom radšej tú DPH-čku. Voľajako to vydržíme, ale…
Ale je tu jedna veľká téma a to protest štátnych zamestnancov a rokovanie o zvýšení ich miezd o 10%! Ej veru, nepáči sa mi to. Nech konečne štát ukáže gule a prepustí tých 20% nepotrebného personálu. Nech konečne poslanci a vláda naviažu svoje platy na výkonnosť ekonomiky a infláciu a potom sa im platy asi budú skôr znižovať ako zvyšovať. Podobne je to s verejnou správou. Nech sú títo zamestnanci konečne platení od výkonov vybavených žiadostí nielen načas, ale aj v predstihu pred posledným dňom lehoty. Ak chcú štrajkovať, fajn, ale najprv nech ukážu riešenia situácie, ako chcú zvýšiť svoje výkony vo vzťahu k tým „nešťastným stránkam“, veď domôcť sa niekedy nejakého papiera je temer nemožné. Všetci majú čas a vždy, ak vám niečo chýba, tak zväčša vás ani neupozornia a dajú vám to doplniť s novou čakacou dobou. Termínu sú pre nich nezáväzné a fakticky nepodstatné. Ochota niekedy na bode mrazu, česť výnimkám. Nedaj bože, žeby ste sa sťažovali a už vôbec nie pri samospráve. Nie je globálne tvrdenie, ale len postrehy od ľudí, veď tých problémov sú tu tisícky a niekto nič nerobí. Zákony deravé, vhodné len pre elitu a nie plebs. Čo robili všetky vlády doteraz? Zabezpečovali si korytá. Počúvajú problémy skutočne obyčajných ľudí? Kdeže, ale štátni zamestnanci chcú zvýšenie miezd. Čo takto trochu sebakritiky a čo keby sa pozreli na kopy žiadostí, ktoré stoja niekde v zásuvkách a čakajú na „veľkomožné panstvo“, kým sa im čo to podarí vybaviť. Samozrejme, niekedy aj s chybami.

Tu nadviažem aj na katastrofálnu situáciu vo verejnej doprave a teraz sa nebudem sťažovať na to, že mešká, že cesty sú katastrofálne a koľajnice krivé. Na toto sme si zvykli. Ak by bola vojna, tak nás radšej každý obíde, Nestálo by im za to, ničiť si u nás svoju techniku asi ani Východu ani Západu. Diaľnicu stále nemáme a mať nebudeme, teda tú pomyselnú z Košíc do Bratislavy.

Cestovať hromadnou dopravou slušne je temer nemožné, hlavne po 17-tom každý mesiac. Hluk, špina, arogancia, smrad …. všetky negatíva na jednej kope. Mnohým týmto zjavom nevadí púšťať si hudbu nahlas zo svojich mobilov, vrieskať jeden na druhého cez celý vlak, hlasité hovory cez mobily a o kašľaní na spolucestujúcich a to doslovne, ani nevravím. Neustále zvady, alkohol atď. a to nielen od tejto skupinky, ale aj od mládeže či seniorov, kde babka si myslí, že potrebujeme počuť všetko, čo za deň robila aj jej kamarátka na druhej strane mobilu aj ona sama, kde nechala kľúče a kedy príde domov!

Sprievodca je radšej ticho a slušnejší cestujúci za zaprisahajú, že budú cestovať menej, respektíve vôbec, alebo si kúpia auto. Pre koho je tá verejná doprava vlastne určená? Všetko by sa dalo veľmi rýchlo napraviť a dokonca aj to cestovanie „zadara“ by som upravil a študenti a žiaci len do školy a zo školy. Dôchodcovia aspoň za každých 100 km trebárs 0,5 € atď.. Takto to nemôže pokračovať. Chcú byť ekologickí, ale sú len nepraktickí. Je potrebná určitá etiketa cestovania. Toto, čo sa teraz deje, je arogancia cestujúcich v priamom prenose a väčšina tých slušnejších cestujúcich len trpí. Jasné, celé by som to dokázal navrhnúť a dať dokopy ako určitý etický kódex cestujúcich, aby sa skutočne ľudia vrátili do verejnej dopravy, ale s takýmto prístupom to asi nepôjde. Zjavne papaláši dlho necestovali vlakmi, alebo autobusmi.

No a teraz čo s tou „slávnou“ Ursulou“, ktorej súd vyslovil nedôveru, ale EP ju znovu zvolil? Nuž, máme si asi brať príklad z tejto osoby a Slovensko si vážne berie a bralo, teda všetko je vlastne v poriadku a miliardové straty za vakcíny nikoho už nežerú. Nevadí vyčiernená dohoda, nevadia vyhodené vakcíny, ale biznis nech sa točí ďalej! Berte si z EP a EK príklad! Šéf môže všetko, ak má vhodné ovce pod sebou!