Podhodnotenie postavenia učiteľov v spoločnosti je viac menej jasné. Ich temer nulová autorita v spoločnosti vďaka svojim vysokopostaveným je blízka absolútnej nule. Namiesto kedysi platnej autority učiteľa je teraz „autorita“ – žiak znamenajúci peniaze pre školu.
Návrh pre ministra školstva pre základné a stredné školy. Ak študent nastúpi na nejakú školu a je lajdák, či neprispôsobivý, fajn. Jeho voľba a rodičovská výchova. Jednoducho vyhodiť zo školy a peniaze by naďalej ostali škole. Na strednej počas štyroch rokov, respektíve od obdobia prijatia po teoretické ukončenie štúdia. To by potom vyzeralo! Žiadna neohrozenosť študentov a ich drzého správania! Kam s nimi? No jednoducho by stratili možnosť študovať zadarmo! Jednoducho ak by chceli ďalej študovať, nech milí rodičia prevezmú zodpovednosť a zaplatia.
No a na základných školách? Podobne. Strhli by sa rodinné prídavky, ktoré by sa poskytli špeciálnej škole, ktorá by poskytla len naozaj základné vedomosti.
Vysoké školy. Generálny problém našej spoločnosti. Je ich 35 či 37, naozaj už strácam prehľad. Absolventov sociálnej práce je toľko, že ani neprispôsobivých nemáme tak veľa. Jednoducho zrušiť dotácie do súkromných a zrušiť podporu minimálne 60% neperspektívnych miest a zníženie počtu vysokoškolákov o 50%. To by sa financovali školy a výskum!
Jednoducho je tu veľa škôl, zjednodušuje sa, čo sa dá. Tituly sú prioritou a vedomosti v zabudnutí. Iste, prišlo by o prácu aj množstvo učiteľov a za to tiež môžu iba vysoké školy, ktoré chrlia absolventov z ktorých, ak ich v školstve ostane pracovať 10%, tak veľa. Kvalita trpí na úkor kvantity. Mimochodom, zrušte financovanie súkromných a cirkevných škôl a spravte s nimi dohody o sociálnych štipendiách, ak budú dosahovať špičkové výsledky.
Recepty sú veľmi jednoduché. Toľko sa reformovalo, až sa prereformovalo a už sa nevie, čo reforma bola a ako ďalej. Najlepšie by bolo začať z čistého stola.
Kto vytvára etalóny hodnôt v naších,... ...
To sedí, toľko sa reformovalo, až ...
z cisteho stola zacneme ale ak vec ...
Celá debata | RSS tejto debaty