Založ si blog

Zobral som si príklad z SPP, VSE či vodární

Som keramik a bez menovaných monopolov sa akosi nezaobídem a tak som sa rozhodol pre novú cenovú politiku v prípade mojich produktov. Ako bude vyzerať môj cenník za výrobky?
Tak na príklad za hrnček síce zoberiem o 20% viac, práve pre zvýšenie cien menovaných zdieračov, ale to ešte nie je všetko. Okrem pohyblivej položky, kde za každé možné napitie si budem účtovať cca 0,20 €, teda mesačne to bude cca 6 €, pridám položku za použitie teplej a studenej vody a ak sa náhodou napijete dažďovej, tak ešte pridám koeficient 1,5. Odkiaľ som ho zobral? Neviem, ale poteší ma to! Vás nemusí.
Pripočítam ešte príplatok za zelenú vodu, ktorá je síce nanič, ale je ekologická a mám jednoducho vysoké náklady na jej tvorbu, pretože môže menej poškodiť môj produkt. Postupne ešte pridám každoročnú kontrolu hrnčeka a ak budete chcieť mať väčší objem, tak do jedného litra, čo je neobvyklé, tak si ho budete môcť kúpiť za výhodnú cenu, ale zároveň mi ho darujete, aby som mohol jeho využívanie kontrolovať. Len tak, nech si vážite produkt, ktorý ste museli kúpiť a zároveň darovať a ešte za neho aj platiť! Ako sa budete o neho starostlivo starať!
V prípade, ak do dvoch rokov náhodou nerozbijete hrnček, tak vám ho prídem vymeniť na vaše náklady. Samozrejme, taký poplatok ako napríklad za jadrovú energiu jednoznačne zachovám, veď by som mohol náhodou v peci rozštiepiť atóm a to by bolo srandy.
Ak tieto všetky možné príplatky a odvody zavediem pre moje výrobky, stačí mi nejakých 30 pravidelných odberateľov a mám vystarené. Ešte som zabudol na príplatok originality a znečistenie prírody črepmi, ktoré si samozrejme zaplatíte, aj keby vám hrnček vydržal sto rokov, čo je možné.
Ak mi ešte niekedy napadne nejaký nezmyselný poplatok, tak ho doplním a pošlem už len zálohovú faktúru. Naozaj neviem, koľko mi budete platiť, ale véééľmi veľa a moja radosť bude preukrutná! Dovolenky, vily …. No čo si môžem viac želať? Pridajú sa pekári, obuvníci či iní. Vám sa to tiež zdá absurdné? Samozrejme, asi tak ako naše monopoly na vodu, plyn či elektrinu.

Daň za prevod v bankách? Hromadná doprava, kolaps slušnosti a štátni zamestnanci idú do štrajku? A čo s Ursulou?

21.07.2024

Neviem, čo sú to za šumy, rubnúť nám novú daň za prevody alebo výbery z bánk. Trošku to odporuje tej celkovej miere digitalizácie, kde by sa skôr aj samotné poplatky v bankách mali znižovať, pretože už temer všetko je on-line a prakticky banku už nenavštevujem. Maximálne, ak mi zablokujú kartu pre vraj podozrivú platbu v zahraničí. Úroky z vašich peňazí na [...]

Pohoda v nepohode, Trump práve vyhral voľby a beriem vážne slová ministra Tarabu ohľadne vody

14.07.2024

Uhorková sezóna toto leto naozaj nie je. Udalosti sa dejú v jednom kuse. Pohoda sa z chýb nepoučila a opakuje ich. Toto nech však rozhodne komisia. Mňa skôr zaujíma prečo takýto komerčne stratový podnik, aspoň podľa výkazov v hlbokej strate a podľa liberálneho trhového prístupu by fakticky už nemal existovať, pretože trh rozhoduje, ešte stále funguje. Skôr ma zaujíma, [...]

Voda zaspievala, pán Soták s klubom 500 tak isto, alebo kto to celé vymyslel? PS sa postavilo za občanov a čo vláda? Občania sa majú načo tešiť.

10.07.2024

Blog sa skladá z dvoch častí. Tú prvú venujem človeku, ktorého som si vážil, ale to už pominulo. Klub 500 na čele s pánom Sotákom sa akosi začali veľmi angažovať v prípade pitnej vody. V prvom rade by som mu odporúčal, aby sa radšej venoval diagramu železo uhlík, máme vyštudované podobné odbory a technológia ma vždy bavila. Teraz však k meritu veci. Ak chce [...]

Peter Gregor, ta3

Podplukovník Gregor: Kto lietal na migoch, si do F-16 nesadne. Výcvik sme postavili na nových a mladých ľuďoch

27.07.2024 10:00

Na F-16 sa lieta úžasne. Vieme s nimi robiť veci, ktoré sme doteraz nemohli so žiadnym iným strojom, povedal pre ta3 veliteľ letky F-16 Peter Gregor.

Biden

Biden plánuje justičné zmeny a obmedzenie prezidentskej imunity

27.07.2024 09:35

Americký prezident predstaví verejnosti svoje reformné plány týkajúce sa Najvyššieho súdu.

Trump atentát

FBI potvrdila, že Trumpa zasiahla do ucha guľka atentátnika alebo jej fragment

27.07.2024 08:58

Federálny úrad pre vyšetrovanie ukončil dohady a konšpiračné teórie ohľadne príčiny Trumpovho zranenia.

Usain Bolt

KVÍZ: Najslávnejší olympijskí víťazi všetkých čias, poznáte ich?

27.07.2024 08:35

V Paríži sa práve začali hry XXXIII. olympiády a my sa pozrieme do histórie. Kto sú najúspešnejší športovci všetkých čias? Otestujte sa.

gabo126

Keramik a zberateľ kinder figúrok, ak ich máte doma odložené v krabici, nejako sa dohodneme.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 650
Celková čítanosť: 3962095x
Priemerná čítanosť článkov: 6096x

Autor blogu

Archív