Slovenské železnice a ich prístup k platiacim zákazníkom

Témou sú naše železnice. Spoločnosť ZSSK, ktorej pracujúci prispievajú kupovaním lístkov na ich výplaty a štátny rozpočet dotuje toto verejno-prospešné úložisko financií z našich daní. Máme tu neslávny chaos okolo corony a obmedzenie prevádzky, ktoré vôbec nemuselo byť.
Ako predplatiteľ nie akurát najlacnejšej celosieťovej karty Maxi klasik som sa rozhodol reklamovať túto službu a slušne požiadať aspoň o predĺženie karty o obdobie, kedy bola frekvencia vlakov oklieštená. Obmedzenie som nespôsobil ja, ale ZSSK svojim nekompetentným rozhodnutím, ktoré obmedzilo spoje na slovenských železniciach. Ľudia, dostaňte sa do práce ako chcete, my na vás kašleme, ale „veľmi sa ospravedlňujeme“. Nielenže cestovanie osobnou dopravou je niekedy historický zážitok z čias socializmu, ale na takej trati Košice – Lipany sa vám už roky dejú výluky a sústavne opravujú ten kus železnice. Niekedy mám pocit, že to robia úmyselne, aby vykazovali nejakú činnosť. Naše staré džady – teda vlaky z čias socializmu to nejako zvládajú. Niekde sa nedajú zatvoriť okná, niekde si sedadlá ešte pamätajú úspešné budovanie socializmu a pre japonského turistu je to ako keby sa pohyboval v skanzene. Znenazdajky sa nám objavili aj nové vlaky „pre ľudí“, ktoré ale potrebujú častejší servis ako tie staré džady. Jednoducho nie sú prispôsobené na naše „klasické“ koľajnice.
Za kultúru cestovania však nemôžu len železnice, to by som im krivdil. Úspešne sa podieľajú na tejto kultúre egoizmu aj bežní užívatelia. Mentálne narušené jedince, ktorým hlasná hudba musí hrať aj keby sa čo dialo a vybilo im aj posledné kúsky mozgu, alebo niektoré psychicky závislé indivíduá na neustálom prijímaní a posielaní správ cez FB či iné aplikácie za patričného zvukového signálu „Cink“ …. „Cink“ atď., poprípade totálne vymletých telefonujúcich s hlasitým odposluchom a zdvihnutým „volume“ tak, že to musí aj rušňovodič počuť. Proste, radosť cestovať. Poniektoré indivíduá majú síce sluchátka, ale vypeckované na plné gule tak, že aj vy viete čo Rytmus „pi…uje“. Upozornenie, že by si to mali stíšiť, poväčšine neakceptujú. Najčastejšia výhovorka znie, „veď máme demokraciu a môže robiť každý, čo chce!“ Respektíve, vraj ak mi to vadí, tak mám ísť preč. Áno, vadí mi to!
No, ale teraz k tej moje reklamácii. Ročný lístok nestojí naozaj €. Prevádzkovateľ nezabezpečil žiadnu náhradnú dopravu, ani nič tomu podobné a jednoducho polo ich psou povinnosťou nahradiť straty, ktoré svojim konaním spôsobili a to dobrovoľne a nie až na odozvu pri nejakej reklamácii.
Pripájam plné znenie odpovedi:

Chápeme, že v predchádzajúcich mesiacoch nebolo možné cestovať v plnom rozsahu resp. s obmedzeniami, za čo sa v menej našej spoločnosti ospravedlňujeme.

V súčasnosti naša spoločnosť neuvažuje nad predĺžením zákazníckej ponuky Maxiklasik – v prípade, že by v tomto smere prišlo k zmene, budú informácie zverejnené na našej stránke.

V ostatnom platia príslušné ustanovenia Prepravného poriadku ZSSK (článok C 2.2.), v zmysle ktorých je možné preukaz vrátiť najneskôr v deň pred začatím jeho platnosti.

Ospravedlňujeme sa za spôsobené nepríjemnosti a ďakujeme Vám za pochopenie.

S pozdravom,
Zuzana H.
špecialista pre odúčtovanie reklamácií

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.
úsek obchodu | oddelenie zákazníckych podaní

Všimnite si odpoveď na moju reklamáciu a doslova tú darwinovskú a absolútne do neba volajúcu blbosť. Vraj som si mohol požiadať o vrátenie peňazí deň pred platnosťou preukážky. Teda ja si kúpim preukážku v novembri na celý rok a ta osôbka mi odkáže, že som ju mohol vrátiť a tváriť sa ako Nostradamus, pretože od marca nasledujúceho roku budem predpokladať výskyt kovidu a zrušenie vlakových spojov! No čo poviete na niečo takéto! To si naozaj zaslúži zlatú malinu! Toto pošlem aj ministrovi dopravy. Je zaujímavé, že sa riešia všetky možné veci, dôchodcovia zadarmo, študenti zadarmo, len pre tých, čo im platia na tie ich riadiace zadky sa nenájde žiadne rozumné riešenie. Pracujúci sú jednoducho odpad v tejto spoločnosti a takto sa k nám aj správajú!
Rád cestujem vlakom a ponúkam pomoc ako skultúrniť cestovanie, ale to by sa asi vedeniu muselo chcieť niečo robiť! No a to sa mu nechce. Jedno, čo však musím pochváliť sú sprievodcovia. To pre zmenu neplatí o dispečeroch, ktorí vám odpravia vlak, pretože ten váš pravidelne mešká a utečie vám cca o 5 minút na to a ďalší vám ide o hodinu. Géniovia našich čias sa nezaprú. Zažil som už vo vlaku všeličo, ožratých, neprispôsobivých, skokanov, horiace rušne, vykoľajenie, horiaci vozeň, zamrznutý vozeň, odtrhnutú časť súpravy atď., ale takýto prístup vedenia, ako predviedla daná pracovníčka na reklamáciách som nezažil. Vážené vedenie, na vaše výplaty sa zbierame hlavne my – pracujúci a platiaci cestujúci a na to nezabúdajte.

Tomio Okamura na Slovensku, katastrofálne nedeľné diskusie a handry ako dôkaz igiotov

02.12.2025

Máme tu pravdepodobne znovu obnovené nadštandardné vzťahy s Českou republikou. Už fakt sa nedá deliť politika na pravicovú či ľavicovú, ale o tom som už písal skôr. Jednoducho na to zabudnite. Už sú tu len názorové rozdiely, či sa niekto chce úplne podriadiť každej hlúposti, ktorá vzíde v hlavách nevolenej EK, alebo budeme pracovať na pôvodných princípoch vzniku [...]

Máme po generálnom štrajku aj po kriedach a vadí sa tu už každý s každým

21.11.2025

Pozerám na oslavu pádu vedúcej úlohy strany a nestačím sa čudovať, ako chcú nastoliť novú úlohu novej strany. Vraj podľa Šimečku máme v ústave, že sme liberálna demokracia. Síce to nemáme, ale mne fakt netreba demokraciu s prívlastkami a akýmikoľvek -izmami. Už som o tom písal podstatne skôr. K vulgárnosti ani strachu sa vyjadrovať radšej ani nebudem. Mimochodom, [...]

Soták zaťal do živého, ale riadne

15.11.2025

Niet v čom nesúhlasiť so Sotákovým názorom z poslednej tlačovky. EÚ sa ekonomicky zakopáva. Školstvo na Slovensku je skutočne v p.deli a dobu inovácií sme zaspali. Stručne povedal to, čo ho trápilo a kto živí tento štát presne definoval. Dokonca definoval v skratke aj čo stojí za tým. Sám mám mnoho skúseností z rôznych grantových schém a niekedy sa čudujem, kam [...]

Bart De Wever, Ursula von der Leyen

Belgický premiér má strach z Putinovej pomsty. Odmieta dať Ukrajine miliardy zo zmrazených ruských aktív

05.12.2025 07:00

Európska komisia pripravila plán, ako dať Kyjevu 185 miliárd eur zo zmrazených aktív Ruskej centrálnej banky. Belgický premiér Bart De Wever to však odmieta.

Cesta Saca Velka Ida  2

Tragédie prinútili k činu: Cestu hrôzy medzi Šacou a Veľkou Idou chcú konečne opraviť

05.12.2025 07:00

Nočná mora vodičov aj chodcov o pár mesiacov skončí.

USA  loď  útok, Tichý oceán, americká armáda, narkoteroristi, drogy

VIDEO: Americká armáda podnikla ďalší smrteľný útok na otvorenom mori. Štyria muži neprežili

05.12.2025 06:22

Washington pritom stále nezverejnili dôkazy o tom, že tieto plavidlá boli použité na pašovanie drog.

Nikos Christodoulides, Volodymyr Zelenskyj

ONLINE: Belgicko má tri podmienky. Po ich splnení skonfiškuje ruský majetok

05.12.2025 06:15, aktualizované: 07:25

Na Belgicko je vyvíjaný veľký tlak, aby siahlo na ruské aktíva, uložené v Eurocleare. Belgický premiér stanovil tri podmienky.

gabo126

Keramik a zberateľ kinder figúrok, ak ich máte doma odložené v krabici, nejako sa dohodneme.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 686
Celková čítanosť: 4288641x
Priemerná čítanosť článkov: 6252x

Autor blogu

Archív