Založ si blog

Móda alebo deformácia vôle človeka spoločnosťou?

Využívam hromadnú prepravu a tak mám čas si prezerať ľudí. Čo nosia, ako sa vyjadrujú a častokrát aj čo počúvajú. Len škoda, že musím konštatovať – úprimnosť a vôľa nezáväznej komunikácie sa vytráca.
Teraz však k tej móde. Gate stiahnuté na pol žrde? Ľadviny to niektorým slečnám riadne zrátajú vo vyššom veku. Ich bedrové moderné prvky s hrdým názvom nohavice nesvedčia o ničom pozitívnom. Nie som proti móde, ktorá sa aj tak vždy vracia. Skôr som proti nevkusnej a zdraviu ohrozujúcej móde. Ináč sa to povedať nedá.

Druhá vec, ktorá mi dosť lezie na nervy v hromadných prostriedkoch je to, že si mnohokrát musím vypočuť čo počúvajú, alebo pozerajú moji spolucestujúci. Intenzita hluku je niekedy nepredstaviteľná. Ak má niekto v slúchadlách pustenú hudbu tak nahlas, že o tri sedadlá ďalej počujete zrozumiteľné slová, je to nielen ohrozujúce zdravie, ale zároveň absolútne neprijateľné spoločenské správanie.

Moja jediná zbraň proti tomuto neduhu bola kúpa mp3. Som šťastný, ak natrafím vo vlaku na kupé bez prehrávača či PC. Nóri to vyriešili veľmi jednoducho. Zriadili tiché vlaky a verejnú dopravu. Máte možnosť výberu. Vôbec tu nejde iba o teenagerov. Včera som šiel do Bratislava a jedna cca päťdesiatnička to mala vypeckované na „plné gule“. Vôbec jej nevadilo, že vyrušuje svojho spolusediaceho. On sa neozval a len trpel.

Lekári budú mať o takých 10 -15 rokov plné ruky práce s hluchotou a chronickými bolesťami krížov. Za toto všetko znovu môže naša postupná izolovanosť a uniformita spoločnosti podliehajúcej posledným módnym výstrelkom. Neberie sa do úvahy pohodlnosť a ležérnosť.

Posledná vec, ktorú nenávidím na móde, sú vychrtlé modelky. Takéto dobrovoľné ničenie organizmu v prospech absolútne ničoho som ešte nezažil. Akému chlapovi sa môžu páčiť ženy vychudnuté na kosť trpiace anorexiou či bulímiou? Jednoducho by som to zakázal takúto módu a modelky podobne ako Izrael, v ktorom musia spĺňať istý hmotnostný stupeň BMI.

Druhá strana mince je však aj nadmerná obezita. Tak trochu patrím do tejto skupiny . Normálne by som nás zdanil! Jediný súčasný stimul a reč, ktorej asi spoločnosť rozumie, sú peniaze. Každý z nás XXXL-ových sa na niečo vyhovára. Poznám jeden brutálny citát, ktorý to vyvracia „V koncentrákoch nebol nikto obézny“. Ospravedlňujem sa za toto prirovnanie, ale je na mieste, pretože naše výhovorky na dobrovoľné ničenie organizmu sú nekonečné. Sám to poznám.

Len jedno ma udivuje. To, že máme pohybu nedostatok je jasné, ale to, že za to ešte aj tvrdo platíme mi nie je celkom jasné. Veď iba z vody a vzduchu sa nepriberá. Teda platíme hneď za našu pažravosť trikrát. Prvý, keď to „tlačíme jedlo do hlavy“ a stým aj financie, druhý, keď ideme k lekárovi so zdravotnými problémami a tretí, keď začneme kupovať všelijaké prípravky na chudnutie, kúry, liposukcie, odsávanie tukov atď. No jednoducho katastrofa. Veď my na tej obezite len prerábame.

Posledná vec, čo by mohla EÚ aj Slovensko urobiť pre naše zdravie, je zdaniť alkohol a cigarety hoci aj o 500% – mne je to šum a fuk. Kto chce, nech si len pije a fajčí, ale ja mu na jeho rakovinu nebudem prispievať. Nech si to zaplatí sám a mala by to byť daň do zdravia! Ja si užijem dosť ako pasívny fajčiar od totálne arogantných fajčiarov. Taký protifajčiarsky zákon by som pripravil, že by dostali len búdky na námestiach a tam by sa mohli údiť a údiť.

Zážitky z volebnej komisie, prepad Matelka a prečo volím Pelleho

24.03.2024

Prvé kole máme za sebou s predpokladom, aký som mal ešte v januári s presným odhadom na cca 1%. Nič prekvapivé, no na mieste Pellegriniho poprosím o podporu aj podporovateľov Republiky či voličov Harabina, čo sa pravdepodobne udeje. Na víťazstvo k danému počtu by potreboval ešte aspoň 280.000 hlasov. Vystupovanie slušné počas predvolebnej kampane. Jedno si však neodpustím [...]

Novinári už prekročili rubikon a novinársku etiku a čo sa to deje v RTVS?

16.03.2024

Prestal som pozerať diskusie v TV. Prestali ma zaujímať. Opozícia si ide svoj piesoček a koalícia svoj. Občan ostal na lampárni. Kultúra novinárov po jednej tlačovke s predstaviteľmi SNS padla na úplné dno a prakticky sa novinári prezentovali v úlohe politikov a arbitrov. Ich profesionálny prístup skĺzol na úroveň Matelka a IV. cenovej skupiny. Stali sa tým, proti čomu [...]

Drsný výraz s básnickou Dušou

13.03.2024

Aj takto sa dá hodnotiť básnická zbierka Dušana Onodyho. Sabinovčanom ho netreba predstavovať. Učiteľ, SBSkár, umelec, hudobník, básnik ….. multitalent s charakteristickým menom. Skutočne má asi meno vplyv na osobnosť, v prípade Dušana určite. Má veľkú dušu pre hudbu, čím pôsobí na ľudí. Zbieročka aj s fotografiami je spoveďou umelca. Niekde drsná, inde [...]

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

gabo126

Keramik a zberateľ kinder figúrok, ak ich máte doma odložené v krabici, nejako sa dohodneme.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 641
Celková čítanosť: 3881608x
Priemerná čítanosť článkov: 6056x

Autor blogu

Archív