Kartágo – cestovka, ktorá vám nezaručuje nič. Aj to by mohol byť slogan. Tento blog je vlastne pokračovaním prvej skúsenosti s touto cestovnou kanceláriou. Spor s menovanou CK trvá zatiaľ od roku 2012. Rozhodol som sa brániť svoje práva a jednoducho som požiadal súd nech rozhodne, kto má pravdu.
Doslova ma zarazila arogantnosť a až mierna primitívnosť právnika protistrany, ktorý klamal a vymýšľal, len tak fičalo. Prekrúcal konkrétne fakty, ako mu to vyhovovalo. K jednému sa však ani raz nevyjadril a to presne k meritu veci. Kartágo nám totiž zmenilo nielen hotel, ale hlavne nám zmenilo destináciu a presunulo nás o 120 km ďalej!!!
Na začiatku som žiadal náhradu 100%. Veď nám predali zájazd úplne inde. Vraj podľa všeobecných podmienok to môžu! Totálna blbosť. Nakoniec nás môj právnik presvedčil na 50% hranicu odškodnenia. Je to ako keby ste si vybrali TV s takými a takými parametrami a značkou a oni vám po zaplatení vydali úplne iný s konštatovaním, že funkciu plní a pôvodný sa minul, ale tento šmejd ešte máme na sklade!
V tomto prípade to už zaváňa podvodom a úmyselným predajom zájazdov, ktoré vlastne ani nemajú v katalógu a len dopĺňajú kapacity iných zariadení. Neboli sme sami v tejto situácií. Podobne dopadli iné dvojice či dovolenkári.
Už dlhšiu dobu necestujeme s CK, ale individuálne. Vychádza to lacnejšie a spoznávame aspoň kolorit danej krajiny. Pravdepodobnosť cestovania po tejto skúsenosti s našou CK je na nule. Bol som ubytovaný vo vyše 300 hoteloch, prešiel som vyše tridsať krajín. Skúsenosti mi naozaj nechýbajú. No s takou aroganciou predajcu určitého produktu som sa v živote nestretol. Mal som však aj dobré skúsenosti s našimi cestovkami, napríklad na Sicílii.
Odprúčania: požiadajte cestovku pri podpise zmluvy o doplnenie niekoľkých viet a to napríklad: plnej výšky náhrady ceny zájazdu v prípade, ak nezasiahne vyššia moc. Napríklad zhoršenie bezpečnostnej situácie. Všetko ostatné vás nemusí zaujímať. Teda či manažéri objednali viac izieb ako je kapacita a v našich cestovkách je to vraj bežné. Ak je to bežné, tak je to podvod, pretože predávajú produkty, ktoré vlastne ani nemajú. Je jedno o akú formu názvu produktu ide či super last minute, ultra mega, alebo hocičo iné, stále je to klamlivá a zavádzajúca reklama. Ak by sa niekto našiel podobný ako ja určite podám trestné oznámenia za podvod a klamlivú reklamu.
No ak sa chcete naozaj vyhnúť nepríjemnostiam, radšej si kúpte dovolenku v nejakej nemeckej či rakúskej CK. Tieto sú podstatne serióznejšie a hlavne lacnejšie a naozaj vás nedajú do inej destinácie. No a kto nemá strach tak nech to skúsi individuálne.
Ak chcú byť naše cestovky naozaj seriózne, tak nech samé príjmu určitý kódex, bez výhovoriek. „Nesplníme vaše požiadavky z ponúkaného katalógu?“
„Máte 100% záruku vrátenia peňazí!“
Vtedy by ma to presvedčilo, že daná CK je naozaj seriózna.
Sú to vaše peniaze a len vy máte právo rozhodnúť na čo ich použijete a aký produkt si zakúpite a máte právo aj na seriózny prístup, pretože z vás tieto niekedy pofidérne cestovky žijú.
Len škoda, že EÚ a ani náš parlament neprijal doteraz určité štandardy. Toľko prípadov podvodov, čo je na Slovensku, nemá nikde v EÚ páru. Naši politici si však len hlivejú. Šmejdi pomaly odchádzajú, pretože sa do toho obuli médiá. Je však otázkou, či zovšadiaľ.
Kartágo možno dopadne tak ako mesto, podľa ktorého si zobralo názov. Podobne ako Titanic. Uvidíme, kto mu to ešte osolí. Dúfam, že spotrebitelia.
Celá debata | RSS tejto debaty