Učitelia odrážajú protiútok ťažkého kalibru

Dalo by sa to prirovnať aj k operácii Citadella a k bitke o Kursk. Vyčerpaní učitelia sa snažia o protiútok a chcú získať svoje pozície. Obrana je však veľmi hlboká a podpora obyvateľstva sa postupne presúva k súperovi, čím učitelia stratili významnú útočnú podporu. Obrana pozícií súpera je rozčlenená do viacerých etáp a čiastočný úspech zo získaných menších úspechov vyprchal.
Chyba plánov a odhad sily protivníka, ku ktorému sa postupne pridáva aj verejnosť s množstvom „dezertérov“ pripravuje prehru. Kde sa stala chyba a komu to prospelo?
Prvou osudnou chybou bolo nedostatočné pripravenie plánu útoku a podcenenie sily protivníka. Učitelia sa dostávajú do pozícií obrancov a budú vzdorovať tvrdému ataku. Chyba sa stala v plánovaní a pritiahnutí si hlavného prúdu podporovateľov a to verejnosti.
Na mieste učiteľov by som prišiel s celkovou reformou a presnou definíciou potrieb školstva v nadväznosti na potreby spoločnosti. Pozerám na tento problém z pohľadu obyčajného človeka.
Deti drzé, rodičia sa starajú o naplnenie matérie a duchovné hodnoty odchádzajú s demokraciou do zabudnutia. Toto určite neplatí o všetkých, skôr sa presúvame od kvality k priemernosti až podpriemernosti. Lepší študenti sa prispôsobujú horším a nie naopak. Ctižiadosť sa zamerala na jediné a to materializmus peňazí, značiek a vymetanie mozgu akoukoľvek formou drogy, od obyčajnej cigy, chľastu, tvrdé drogy a najtvrdšiu formu – médiá.
Učitelia mlčia, boja sa o prácu. Strach je to, čo sužuje našu spoločnosť. Strach zo straty práce, peňazí a v neposlednom rade strach o rodinu. Čo s pôžičkami? Čo s deťmi?
Poďme však k plánu. Prečo spoločnosť – podnikatelia nepožaduje od škôl posudok o danom žiakovi či študentovi pred nástupom do práce? Nech vedia, akého lajdáka či fluktuanta si majú zobrať do práce!
Prečo nebrať študentov na školy aj na základe ich mimoškolskej činnosti v záujmovej či dobrovoľníckej činnosti? Prečo práve takýchto študentov nezvýhodňovať? Vrátim sa k toľko otrepanej téme vysokých škôl. Načo nám je ich toľko? Nech sa zavedie systém štipendií z pohľadu na chod spoločnosti a potreby existencie štátu a hotovo. Nech si sociálnu prácu či iné zbytočnosti, ktoré by sa v pohode dali zrealizovať formou kurzu, platia. Napríklad ak je potrebných pre Slovensko 100 sociálnych pracovníkov, o čom pochybujem a študuje ich 1000, tak 10 najlepších dostane prospechové štipendium a ostatných 90 bude študovať zadarmo. Ostatných 900 nech si platí štúdium v plnej výške.
Nemá kto obrábať polia, spracovávať drevo, miestne suroviny, jablká hnijú na stromoch, papier sa páli či vyhadzuje na smetiská, pretože nemáme technológie a ak máme, tak nemáme ľudí a ak máme ľudí, tak sa dotácie a stimuly pridelia radšej zahraničným investorom. Sme len montážnymi linkami a to nie je normálne. Kde je výskum a hlavne kam sa podel obyčajný sedliacky rozum?
Učitelia majú strach. Čo ak ich prepustia?
Fázou postupného úpadku prechádza stredné odborné školstvo. Ja sa však pýtam prečo? Pretože spoločnosť dehonestovala fyzickú či ručnú prácu ako niečo zlé či neprijateľné. Iste, máme IT technológie a štvrtú priemyselnú revolúciu, no ale čo s ľuďmi, ktorých nahradia automatické linky? Čo budú robiť všetci programátori či iné IT profesie?
Základ, že budeme všetci IT vzdelaní, len chleba nebude mať kto upiecť.
Učitelia chcú modernizovať školy? Načo? Chcú všetko ukazovať len prostredníctvom interaktívnych tabúľ? Potom vlastne tento stav môžeme zrušiť, teda učiteľov a žiaci sa môžu učiť doma prostredníctvom internetu.
Podľa môjho názoru je priam nutné znovu vrátiť pestovateľské práce, dielenské práce do škôl a hlavne vrátiť v spoločnosti dôstojnú pozíciu remeslám, poľnohospodárstvu a strojárstvu, fyzickej práci ako takej. Načo je nám toľko vysokoškolských titulovaných nepoužiteľných absolventov v praxi?
No a jednou z posledných vecí, pre ktoré učitelia tento boj prehrávajú je aj v ich rukách. Necvičí sa rétorika, neučí filozofia ani etiketa či veľmi light verzia etiky. Sme úpadková spoločnosť? Antika už nám nie je dobrá a kresťanstvo meníme za novodobé modly materializmu? Dejiny už nezaujímajú nikoho, umenie je úpadkové a málokto sa modernému umeniu opováži povedať – sú to čarbanice! Máme slobodu prejavu a aj na duchovnom odpade sa dá zarobiť, tak načo sa učiť?
Učitelia si budú musieť vybrať medzi revolúciou v školstve, ale komplexnou, alebo zvyšovaním platov, ktoré začína spoločnosť vnímať negatívne a to hlavne v chudobných regiónoch.
Už len pre ministra a poradcov. Čo takto úplný zákaz používania mobilov v škole? Ako prvý krok vhodný k mieru v oboch táboroch? Čo takto ochrana učiteľov pred šikanou zo strany žiakov a riaditeľov? Čo takto namontovať kamerový systém vo všetkých školách?
Ešte jeden z nápadov. Konečne už by malo prestať naháňanie žiakov do škôl a ich udržanie za každú cenu. Ak je niekto lajdák a arogantný … nech ho vyhodia a poplatok za žiaka pôjde ďalej škole. No a ak si mladý človek uvedomí, že asi sa mu nejaké vzdelanie zíde, tak nech si ho zaplatí či odpracuje. Nápadov je ešte veľa, ale čo z toho?
Posledná rada, ak sú nejaké požiadavky, musí byť aj nejaká ponuka – tu je pes zakopaný.

Tomio Okamura na Slovensku, katastrofálne nedeľné diskusie a handry ako dôkaz igiotov

02.12.2025

Máme tu pravdepodobne znovu obnovené nadštandardné vzťahy s Českou republikou. Už fakt sa nedá deliť politika na pravicovú či ľavicovú, ale o tom som už písal skôr. Jednoducho na to zabudnite. Už sú tu len názorové rozdiely, či sa niekto chce úplne podriadiť každej hlúposti, ktorá vzíde v hlavách nevolenej EK, alebo budeme pracovať na pôvodných princípoch vzniku [...]

Máme po generálnom štrajku aj po kriedach a vadí sa tu už každý s každým

21.11.2025

Pozerám na oslavu pádu vedúcej úlohy strany a nestačím sa čudovať, ako chcú nastoliť novú úlohu novej strany. Vraj podľa Šimečku máme v ústave, že sme liberálna demokracia. Síce to nemáme, ale mne fakt netreba demokraciu s prívlastkami a akýmikoľvek -izmami. Už som o tom písal podstatne skôr. K vulgárnosti ani strachu sa vyjadrovať radšej ani nebudem. Mimochodom, [...]

Soták zaťal do živého, ale riadne

15.11.2025

Niet v čom nesúhlasiť so Sotákovým názorom z poslednej tlačovky. EÚ sa ekonomicky zakopáva. Školstvo na Slovensku je skutočne v p.deli a dobu inovácií sme zaspali. Stručne povedal to, čo ho trápilo a kto živí tento štát presne definoval. Dokonca definoval v skratke aj čo stojí za tým. Sám mám mnoho skúseností z rôznych grantových schém a niekedy sa čudujem, kam [...]

Robert Kaliňák, Jaromír Zůna

Česko bude naďalej chrániť slovenské nebo. Kaliňák dlho hovoril s českým ministrom Zůnom

18.12.2025 18:42

Česká republika pomôže Slovensku chrániť vzdušný priestor aj v budúcom roku.

Rusko, vlajka

Zlom v obchodných vzťahoch? Rusko je pripravené obnoviť hospodársku komisiu so Slovenskom

18.12.2025 18:14

Rusko čaká na vymenovanie slovenského spolupredsedu komisie.

zaleska pamela

Sudkyňa Záleská dostala trest za prieťahy. Najvyšší správny súd jej siahne na plat

18.12.2025 17:55, aktualizované: 18:25

Z niektorých skutkov disciplinárneho návrhu, ktorý podal predseda ŠTS Truban, sudkyňu oslobodili, pri niektorých jej vinu uznali.

Olof Palme

Vražda švédskeho premiéra Palmeho zostáva záhadou. Ani nová technológia DNA nepriniesla jasné odpovede

18.12.2025 17:43

Prokurátor Lennart Gunné odmietol obnoviť vyšetrovanie z roku 1986. Podľa neho sú dôkazy proti zosnulému Stigovi Engströmovi celkovo nedostatočné.

gabo126

Keramik a zberateľ kinder figúrok, ak ich máte doma odložené v krabici, nejako sa dohodneme.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 686
Celková čítanosť: 4294580x
Priemerná čítanosť článkov: 6260x

Autor blogu

Archív