Učitelia odrážajú protiútok ťažkého kalibru

Dalo by sa to prirovnať aj k operácii Citadella a k bitke o Kursk. Vyčerpaní učitelia sa snažia o protiútok a chcú získať svoje pozície. Obrana je však veľmi hlboká a podpora obyvateľstva sa postupne presúva k súperovi, čím učitelia stratili významnú útočnú podporu. Obrana pozícií súpera je rozčlenená do viacerých etáp a čiastočný úspech zo získaných menších úspechov vyprchal.
Chyba plánov a odhad sily protivníka, ku ktorému sa postupne pridáva aj verejnosť s množstvom „dezertérov“ pripravuje prehru. Kde sa stala chyba a komu to prospelo?
Prvou osudnou chybou bolo nedostatočné pripravenie plánu útoku a podcenenie sily protivníka. Učitelia sa dostávajú do pozícií obrancov a budú vzdorovať tvrdému ataku. Chyba sa stala v plánovaní a pritiahnutí si hlavného prúdu podporovateľov a to verejnosti.
Na mieste učiteľov by som prišiel s celkovou reformou a presnou definíciou potrieb školstva v nadväznosti na potreby spoločnosti. Pozerám na tento problém z pohľadu obyčajného človeka.
Deti drzé, rodičia sa starajú o naplnenie matérie a duchovné hodnoty odchádzajú s demokraciou do zabudnutia. Toto určite neplatí o všetkých, skôr sa presúvame od kvality k priemernosti až podpriemernosti. Lepší študenti sa prispôsobujú horším a nie naopak. Ctižiadosť sa zamerala na jediné a to materializmus peňazí, značiek a vymetanie mozgu akoukoľvek formou drogy, od obyčajnej cigy, chľastu, tvrdé drogy a najtvrdšiu formu – médiá.
Učitelia mlčia, boja sa o prácu. Strach je to, čo sužuje našu spoločnosť. Strach zo straty práce, peňazí a v neposlednom rade strach o rodinu. Čo s pôžičkami? Čo s deťmi?
Poďme však k plánu. Prečo spoločnosť – podnikatelia nepožaduje od škôl posudok o danom žiakovi či študentovi pred nástupom do práce? Nech vedia, akého lajdáka či fluktuanta si majú zobrať do práce!
Prečo nebrať študentov na školy aj na základe ich mimoškolskej činnosti v záujmovej či dobrovoľníckej činnosti? Prečo práve takýchto študentov nezvýhodňovať? Vrátim sa k toľko otrepanej téme vysokých škôl. Načo nám je ich toľko? Nech sa zavedie systém štipendií z pohľadu na chod spoločnosti a potreby existencie štátu a hotovo. Nech si sociálnu prácu či iné zbytočnosti, ktoré by sa v pohode dali zrealizovať formou kurzu, platia. Napríklad ak je potrebných pre Slovensko 100 sociálnych pracovníkov, o čom pochybujem a študuje ich 1000, tak 10 najlepších dostane prospechové štipendium a ostatných 90 bude študovať zadarmo. Ostatných 900 nech si platí štúdium v plnej výške.
Nemá kto obrábať polia, spracovávať drevo, miestne suroviny, jablká hnijú na stromoch, papier sa páli či vyhadzuje na smetiská, pretože nemáme technológie a ak máme, tak nemáme ľudí a ak máme ľudí, tak sa dotácie a stimuly pridelia radšej zahraničným investorom. Sme len montážnymi linkami a to nie je normálne. Kde je výskum a hlavne kam sa podel obyčajný sedliacky rozum?
Učitelia majú strach. Čo ak ich prepustia?
Fázou postupného úpadku prechádza stredné odborné školstvo. Ja sa však pýtam prečo? Pretože spoločnosť dehonestovala fyzickú či ručnú prácu ako niečo zlé či neprijateľné. Iste, máme IT technológie a štvrtú priemyselnú revolúciu, no ale čo s ľuďmi, ktorých nahradia automatické linky? Čo budú robiť všetci programátori či iné IT profesie?
Základ, že budeme všetci IT vzdelaní, len chleba nebude mať kto upiecť.
Učitelia chcú modernizovať školy? Načo? Chcú všetko ukazovať len prostredníctvom interaktívnych tabúľ? Potom vlastne tento stav môžeme zrušiť, teda učiteľov a žiaci sa môžu učiť doma prostredníctvom internetu.
Podľa môjho názoru je priam nutné znovu vrátiť pestovateľské práce, dielenské práce do škôl a hlavne vrátiť v spoločnosti dôstojnú pozíciu remeslám, poľnohospodárstvu a strojárstvu, fyzickej práci ako takej. Načo je nám toľko vysokoškolských titulovaných nepoužiteľných absolventov v praxi?
No a jednou z posledných vecí, pre ktoré učitelia tento boj prehrávajú je aj v ich rukách. Necvičí sa rétorika, neučí filozofia ani etiketa či veľmi light verzia etiky. Sme úpadková spoločnosť? Antika už nám nie je dobrá a kresťanstvo meníme za novodobé modly materializmu? Dejiny už nezaujímajú nikoho, umenie je úpadkové a málokto sa modernému umeniu opováži povedať – sú to čarbanice! Máme slobodu prejavu a aj na duchovnom odpade sa dá zarobiť, tak načo sa učiť?
Učitelia si budú musieť vybrať medzi revolúciou v školstve, ale komplexnou, alebo zvyšovaním platov, ktoré začína spoločnosť vnímať negatívne a to hlavne v chudobných regiónoch.
Už len pre ministra a poradcov. Čo takto úplný zákaz používania mobilov v škole? Ako prvý krok vhodný k mieru v oboch táboroch? Čo takto ochrana učiteľov pred šikanou zo strany žiakov a riaditeľov? Čo takto namontovať kamerový systém vo všetkých školách?
Ešte jeden z nápadov. Konečne už by malo prestať naháňanie žiakov do škôl a ich udržanie za každú cenu. Ak je niekto lajdák a arogantný … nech ho vyhodia a poplatok za žiaka pôjde ďalej škole. No a ak si mladý človek uvedomí, že asi sa mu nejaké vzdelanie zíde, tak nech si ho zaplatí či odpracuje. Nápadov je ešte veľa, ale čo z toho?
Posledná rada, ak sú nejaké požiadavky, musí byť aj nejaká ponuka – tu je pes zakopaný.

Nový zákon o voľbách? Nedomyslené a trošku od veci

01.07.2025

Nový zákon o voľbách nám pôjde na schválenie. No neviem, či nemal prejsť hlbšou analýzou, ako to len tak streliť. Už som sa tu napísal veľmi veľa o tom, že som proti akejkoľvek podpore štátu politickým stranám. Nikto nikomu nekáže, aby šiel do politiky, je to také verejné hobby. Prečo potom podpora od štátu pre politické strany? Nech si zabezpečia všetko z [...]

Uhrík, Mazurek v debatách so Zdechovským a čo s energiami, hlavne plynom

21.06.2025

Pozrel som si tri debaty, kde boli hlavnými aktérmi Uhrík, Mazurek a „Superstar“ Zdechovský. Prvé dve ešte ako tak bol Zdechovský mierne arogantný, ale v tej tretej sa podarilo Uhríkovi ho doslova pritlačiť k stene a keď povedal už zľudovelú vetu: „Matovič bol múdry, on s nami nešiel do sporu, pretože nechcel na seba upozorniť!“ Ten výrok sa vryje do slovníka [...]

Pokračovanie 3. svetovej a čo urobí EÚ? Ostaneme bez energií?

13.06.2025

Tak a máme tu ďalší konflikt. Neviem, či už EÚ zasadala a navrhla prvé sankcie na Izrael, ale to, že sa nám začína rozširovať vojna po svete, je len výsledok nemohúcnosti asi všetkých. Ak si dobre pamätám, začalo to Srbskom a oddelením Kosova. Teraz tu máme vojnu medzi Ukrajinou a Ruskom a čuduj sa svete, Izrael si zobral príklad z Ruska a išiel si len tak cez vzdušný [...]

Kallasová, Marek Eštok

Brusel rokoval o Ukrajine a sankciách. Slovensko volá po prímerí, ale brzdí sankčný balík

15.07.2025 21:49

Okrem vojny na Ukrajine boli hlavnými témami zasadnutia vývoj na Blízkom východe i situácia v Moldavsku a Gruzínsku.

Libanon Hizballáh Izrael

Izraelské údery zabili v Libanone 12 ľudí. Hizballáh označil útok za závažnú eskaláciu

15.07.2025 19:56

Podľa izraelskej armády útoky zasiahli vojenské komplexy v oblasti Bikáa, ktoré využívala teroristická organizácia Hizballáh na výcvik a cvičenie teroristov.

Hadrian's Wall / Felled Tree / Sycamore Gap Tree /

Spílili legendárny strom známy z Robina Hooda. Dvojicu mužov odsúdili na roky za mrežami

15.07.2025 19:03

Ikonický 200-ročný javor pri Hadriánovom vale na severe Anglicka bol obľúbeným miestom pre fotografov i turistov.

Róbert Dobrovodský verejný ochranca práv

Ombudsman podal pripomienky k zákonu o politických stranách a hnutiach

15.07.2025 18:23

Nesmerujú voči predloženej novele ministerstva vnútra, ale voči už v súčasnosti platnej právnej úprave.

gabo126

Keramik a zberateľ kinder figúrok, ak ich máte doma odložené v krabici, nejako sa dohodneme.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 679
Celková čítanosť: 4193127x
Priemerná čítanosť článkov: 6175x

Autor blogu

Archív