Po tom, čo vo vlaku napadol študentku jeden cestujúci kuchynským nožom, už nič nebráni riaditeľovi odstúpiť a vzdať sa tohto postu. Toto bola len tragická čerešnička nad otrasným stavom cestovania na Slovensku. Zjavne pre vedúcich predstaviteľov ZSSK sú cestujúci len príťažou a najradšej by boli, aby železnice skrachovali. Nekonečné meškania vlakov, kde 45 minútový úsek môžete ísť aj 5 hodín, totálna nekultúra cestovania vo vlakoch spôsobená aj cestujúcimi, je niečo neskutočné.
Po tom, čo sa človek bojí nastúpiť do vlaku, pretože mešká, pretože nejaký idiot má nahlas mobil a púšťa si ho v rámci „demokracie“ či skôr svojej demencie na plné pecky, alebo sa chváli hlasitým hovorom, alebo zvučkami púšťanými nahlas z mobilu, aký je on vlastne „IT vzdelaný“ a nemá žiaden šajn o etikete cestovania, tak už sa človek bojí aj o zdravie.
No a prečo? Prvý dôvod nie sú jasne stanovené pravidlá vo vlakoch a tvrdé postihy za nedodržiavanie základných pravidiel slušného cestovania. Naozaj človek nie je zvedavý na cudzie telefonáty, alebo aký seriál si pozerá či akú zvučku alebo správu akurát dostal. Je to jednoducho arogancia a katastrofa cestujúcich. Prečo sa zrušili tiché vozne, ktoré v mnohých železniciach v zahraničí fungujú? Vraj preto, že nebol o nich záujem. Úplná blbosť. Ono, keď tichý vozeň šupnete do detského vozňa, asi tichý nebude. To určite navrhol nejaký „génius“.
Vlakvedúci radšej idú preč, práve na nich sa zvezie spŕška, ak vlak mešká, čo je permanentné na našich železniciach už veľmi dlhý čas. Minule som sa tak s jedným z nich rozprával, či aspoň raz nemôže ísť vlak načas a nemeškať, že už som pol roka nešiel na čas a on mi odpovedal jasne a stručne, že ani on.
Zažil som aj na jednej stanici odporúčanie, že ak sa mi nepáči, mám si nájsť iného dopravcu???
Tak ja ako platiaci zákazník mám byť to posledné h…o? To vedenie naozaj úmyselne smeruje ZSSK aj ŽSR do krachu? Fakt chcú prezentovať svoju zelenú dopravu a idiotské reklamy, že vraj chodia načas a nemeškajú a sú zelení? Zelení sú hlavne cestujúci od nervov čo zažívajú pri cestovaní. Slušnosť sa vytratila aj zo strany cestujúcich.
O grafikone by sa dali písať litánie. Jedno je isté, že vlak načas na Slovensku tak skoro nezažijete, sú svetlé výnimky.
Ak kvôli meškaniu vlaku už nestihnete posledný prípoj, tak vám neostáva nič len taxík a z infolinky vám akurát oznámia, že môžete si podať sťažnosť a samozrejme vám na konci telefonátu zaželajú príjemný deň! Pritom by to malo byť automatické, že v takom prípade, ak to nebola vyššia moc ako kalamita či skokan, ale napríklad pokazený rušeň, horiaci vagón, rekonštrukcia trate atď. by to malo byť automatické.
Infolinka je ďalšia zbytočná vec a platení ľudia za nič. Oznam o meškaní prichádza neskoro, zväčša až keď vlak už mal odísť a nestihnete už ani autobus, ak by vám náhodou nejaký išiel.
Iná šedá eminencia je dispečer, to je vám tak tajuplná osoba zamestnaná v ŽSR, že jeho meno či kontakt na nich sa jednoducho nedozviete, aj keď je platený z našich daní. Táto osôbka si kedykoľvek pustí vlak a nečaká na rýchlik ani len tých 10 minút. Môžu len 5. To že zmeškáte a ďalší spoj ide až o hodinu či dve na 30 minútovej trati, to toho „experta“ nezaujíma. Celé zle a železnica a jej nekompetentné vedenie sú príkladom stavu našej republiky.
Ďalším problémom je aj cestovanie zadarmo pre študentov. Nemám nič proti tomu, ak by to bola cesta do školy a zo školy a to je všetko. Samozrejme, malo by to byť napojené aj na dochádzku a pre tých, čo bývajú ďalej napríklad naviazané na prechodný pobyt a takíto by mohli cestovať napríklad zadarmo dva krát do týždňa v rámci rýchlikov.
Ak by niekto niekedy robil seriál o meškajúcich železniciach vo svete, tak prvých 7 dielov z 8 dielneho seriálu by bolo zo Slovenska. Ak chce poznať zahraničný turista adrenalín, tak nech cestuje vlakom po Slovensku a najlepšie cez prázdniny. Taký Kysak spozná dopodrobna ako stanicu, z ktorej niet východiska.
Najviac ľutujem vlakvedúcich. Milí ľudia, ktorí slúžia nie jeden krát ako hromozvod a útulné žieňa ťažko bude napomínať podguráženú partiu poberateľov sociálnych dávok, ktorí si mýlia podlahu s odpadkovým košom atď.. Iste, vedel by som písať ešte kopu toho a vedel by som napísať a riešenia, ale za to sú platení hentí neschopáci tam hore vo vedení.
Akosi tomu celému nerozumiem. Čo s tým... ...
inžinier má pravdu celý svet sa rúti do ...:-)... ...
Výborný blog! Veľmi s Tebou súhlasím, Gabo. Aj... ...
Nevieš, o čom píšeš a pritom sa odvolávaš na... ...
Toto všetko odborníci predpovedali, keď sa... ...
Celá debata | RSS tejto debaty