Znovu tu máme extra adrenalínový zážitok z cestovania slovenskými železnicami spoločnosti ZSSK. Minulý týždeň sme zažili výluku vlakov na trati Lipany – Prešov až do Košíc. Napísali vraj z Prešova odchádzajú REXy načas, len akosi zabudli povedať, že dané vlaky už ďalej nepremávajú, respektíve boli zrušené. Tak vám cca 45 minútová cesta trvala 1:45. No nie sú železnice úžasné? Zmeškali sme vlaky smerom na Žilinu a ostalo len IC, na ktoré sme si museli znovu dokúpiť lístky, pretože to je iný druh vlaku! Nevadí železniciam, že to úplne dodrbali. Idiotský nápad vedenia železníc pokračuje. Dozvedáme sa, že od Bratislavy mešká vlak cca 90 min., samozrejme IC. To sme nevedeli, že to je tá istá súprava, ktorá mala odviesť nás.
Tak prišlo UFO, kde osobný vlak premenovali na IC a poniektorí sme šli na stojáka aj so zaplatenou miestenkou a rýchlikovým príplatkom za neluxus. Samozrejme, v Margecanoch, kde nás čakal zmeškaný rýchlik, teda IC, sme zastali a presťahovali nás do toho pôvodného s meškaním cca 16 min.. Super pri IC vlaku, ktorý je na ceste cca 30 minút. Som zvedavý na to garantované vrátenie peňazí. Utrpenie pokračovalo ďalej. Dvaja Španieli boli zo slovenčiny úplne hotoví a tak nastúpili naspäť do toho istého IC a mysleli si, že prídu do Košíc. Nevedeli, že idú smerom na Bratislavu. Akosi zabudli vyhlásiť v Margecanoch niečo také aj v angličtine. Tak keď som po 4 hodinách cesty zo Sabinova do SNV vystúpil z vlaku šiel do pokladne a začal riešiť nielen môj problém, ale aj tých chudákov Španielov, ktorí boli určite nadšení z toho, že zmeškali vlak do Budapešti. To bola taká rýchlosť IC vlaku z Margecian (v ktorom ani nemal zastávku) do SNV, že rýchlosť svetla bola šuvix. S týmto problémom mi nevedeli poradiť ani pokladníčky, tak sa spísala reklamácia a zobrali si lístky. Pre istotu som si ich aj odfotil, pretože pri súčasnom vedení ZSSK verím, že mi napíšu, že som s tým vlakom ani necestoval, ale určite existuje aj zvukový záznam na ich infolinke. No potom cestujte slovenskými železnicami! No a toto je každý boží deň.
Jednoducho vo vedení sedí partia idiotov, ktorá absolútne nepozná situáciu na slovenských železniciach a len sa bavká v Blave na dôležitých! Pre nich sú cestujúci len totálny odpad! Po rozdelení na ZSSK a ŽSR o Cargu nehovoriac si prehadzujú jednotlivé problémy ako kofy na trhu a zodpovedný je anonymný dispečer, ktorému je úplne u ri…, že cestujúci meškajú na 45 minútovej trati aj dve hodiny! A to je ešte niekedy dobré meškanie, zažil som aj 6 či osem.
Pokračujem so Slovenskou poštou, kde sa znovu poniektorí hrajú na bohov. Prišiel mi taký malý prďavý balíček s figúrkami z kinder vajec z Indie. Som zberateľ a je nás po celom svete celkom dosť a meníme si figúrky od Ruska cez Čínu, Mexiko, Brazíliu atď.. Zrazu vznikol pri tejto fakt maličkej zásielke problém s preclením, vraj tam bol zaškrtnutý aj obchodný tovar aj darček v celkovej hodnote 20 €. Až som mu potom napísal, načo tam dával cenu, vraj kvôli poisteniu či čo, lebo som o tom ani nevedel, len vedel, že zháňam sadu Toma a Jerryho, tak mi to poslal a ja jemu Natoons. Zberatelia vedia, o čo ide. Fakt pár vajec a tak si Slovenská pošta prebrala zodpovednosť za vybavenie a šupla mi doplatok 8 €. Teda dobierku prosím pekne bez vysvetlenia bez ničoho. Zásielka otvorená a overená, že tam nebol žiaden kontraband. Teda zopár plastových figúrok z použitých rozbalených vajec malo možno nižšiu hodnotu ako samotné vyrubený poplatok!!! Jednoducho príliš aktívny nejaký ….. Vraj som mal požiadať 48 hodín pred príchodom zásielky, že nechcem, aby to oni vybavovali! A ja mám odkiaľ vedieť, že mi príde zásielka a kedy? Veď to boli malé hračky, ktoré si vymieňame. Majú pôvod v firme z EÚ a nie sú obchodného charakteru a nie sú ani tovarom v pravom zmysle slova. Nie sú ani v čokoláde a fólii či plaste, ako v obchode. No nejaký aktívny …. sa rozhodol, že to tak nebude. Tu vôbec nejde o sumu, ale princíp. Čistá Hlava XII. Mám niečo vedieť, čo vedieť nemôžem a mám ešte o tom informovať – neviem kde! Vraj mám používať internet! A to je kde napísané, že musím? Je zaujímavé, že ani nie pred dvomi mesiacmi mi prišiel balíček z Ruska a tam bola séria Máša a Medveď a pri tej nebol žiaden problém, ako pri Tomovi a Jerrym. Možno daný colník či kto to posudzoval nemá tu rozprávku rád.To, že balíček z Ruska bol u nás na colnici či v colnom sklade skoro mesiac a nedali žiadnu info, až keď mi Ruska napísala, či som ho už dostal a som sa ozval, až vtedy sa objavil. Keď prišiel balíček z Ukrajiny, nedialo sa ale že vôbec nič. Podobne z Británie či Austrálie. Asi predsa môže za to Tom alebo že by Jerry?
Pošta zarába na čom sa dá, idú zvýšiť ceny, rušia prevádzky, služby na figu, ale hlavne, že im idú platy. Teda vedeniu nie tým chudákom za prepážkami, na ktorých padá všetko to, o čom vedenie nemá ani šajnu. Toto je aj výzva pre nového ministra, nech s tým spraví poriadok!
No a posledná vec. Som v očakávaní, čo prinesie ohlasovaná kalamita pre dopravu na slovenských cestách a železniciach. Určite znovu prekvapí zima cestárov a železničiarov! To zase budú meškania! Pamätám na zimy, kde ani pol metra snehu nebol až taký problém ako v Bratislave 4 cm.
Ak to mám zhrnúť, tak každý týždeň, respektíve som rád, ak nie každý deň pripravia ZSSK v spolupráci so ŽSR prekvapenie v podobe nekvalitných služieb a pravidelného meškania. Aspoň dve veci majú ZSSK pravidelné a to meškanie a nespokojných cestujúcich. Slovenská pošta úspešne sekunduje s predpismi, ktorým ani oni nerozumejú a nieto bežný človek.
Nie je to tak ako píšeš. O tomto rozhodla... ...
Netreba tieto problémy so zásielkami z cudziny... ...
presne a tu je problém, dokonca aj čestné... ...
20 € zásielka teda musí byť oslobodená od cla,... ...
Veď presne o tom píšem ...
Celá debata | RSS tejto debaty