Už nielen koalícia zistila, odkiaľ vietor fúka, ale aj opozícia sa rozčuľuje. Odrazu už nepodporujú Slušné Slovensko. Písal som o tom pred vyše rokom. Jasné, boli to čisté konšpirácie. Nič z toho nebola pravda. A hľa ho, beťári jedni.
Už začali pochodovať v politickom šíku.
Akéže to extempore predvádzal Crmoman na obranu Straku, na ktorého škole bol učiteľom. Pravdepodobne už zmaturoval a po diskreditujúcom rozhovore s redaktorkou ho stiahli radšej z hry.
Tak, kto teraz za koho lobuje? Herci sú nejako ticho. Vari boli zneužití? Pravdepodobne to so sto percentnou pravdepodobnosťou bude Putin a Rusko, kto stojí za tým. Je zaujímavé, že ani Fico nedokázal odhadnúť situáciu! To má teda Smer poradcov. Celý tento cirkus bol premyslenou PR akciou. Ničím viac.
Jediní, ktorí o tomto spolku Slušného Slovenska informovali otvorene a hlavne prezieravo, boli „konšpirátori“ či nezávislé médiá! Na tomto blogovom priestore nás bolo zopár, ktorí dokázali odhadnúť vývoj. Mnohí sa do nás navážali a teraz čo?
Politická PR akcia sa skončila detičky šliapu míľovými krokmi do politiky.
No a teraz ku školstvu. Pán premiér Pellegrini nie veľmi dobre zvážil slová, ktoré použil v jednej debate. Na druhej strane ani od učiteľov som veľmi nepočul návrhy riešení. Vraj sú ich stovky, ale doteraz ich verejnosti nejako nepredstavili. Stále prezentujú len problémy v školstve, no nemému decku ani vlastná matka nerozumie. Pozerám na to zvonku, ale aj trošku zvnútra. Z učiteľských fór ma vyhodili, vraj nevyhovujem adminom. Nevadí. Začnem od podlahy.
Inklúzia? Totálny nezmysel. Celé zle. Videli ste niekedy lekárov, aby si medzi seba brali nejakého diletanta, ktorý by len tak strieľal diagnózy hore dole? Nie, to musí byť elita, ide predsa o zdravie a životy ľudí. Preto aj nadaní študenti by nemali povinne študovať s integrovanými žiakmi, lebo prečo? Spomaľuje to ich vývoj a vzdelanie. Učiteľ sa musí venovať zväčša integrovanému a následne, aby mali pokoj a financie, tak takýto žiak prelieza. Preto je potrebné jednoduché rozdelenie podľa testov IQ a prijímacích skúšok.
Zrušiť financovanie všetkých súkromných škôl. Ak je niečo súkromné, spravujte si to sami za vlastné financie a nie za štátne. Znovu zavedenie a rozšírenie učilíšť a odborných škôl, s čím úzko súvisí zavedenie pestovateľských a dielenských prác do základných škôl. Vraj SNS ide zavádzať rétoriku, spoločenskú komunikáciu, etiku a etiketu, o ktorých som tak dlho písal už roky. Gratulujem. Nech sa darí!
Obmedzenie a zrušenie vysokých škôl podporovaných štátom s neuplatniteľnými odbormi. Bez pardonu. Stačilo by nejakých 8 a nie vyše tridsať v každej diere a s počtom miest pre kompletný populačný ročník.
Zaviesť odporúčania pre zamestnávateľov pri odchode zo školy, ale aj pre vysoké školy. Aby si aj študent uvedomil, že jeho správanie bude mať vplyv na jeho budúcnosť. Aspoň v tomto je USA dobrý príklad.
Úplný zákaz mobilov vo všetkých typoch škôl. Zavedenie funkcie externého učiteľa, ktorý by mohol byť hoci aj živnostníkom a zaskakovať, respektíve suplovať maródky či iné výpadky. Takto to funguje napr. v Británii.
Zaviesť inšpekciu škôl, ale nie takú ako je teraz, ale inšpektor by na problémovej škole odučil trebárs dva mesiace a spísal by pripomienky a vylepšenia z poznatkov, ktoré získal počas tejto výučby.
V prípade ak škola vyrazí žiaka či študenta zo školy pre hrubé porušenie správania je potrebné jej ponechať štátny príspevok a naopak preniesť ho na daného študenta. Čo by to znamenalo? V prípade, že by si chcel dokončiť školu, musel by ju v plnej miere zaplatiť, tak ako v súčasnosti externisti. Príkladom by mohla byť aj Litva, kde pracujú takéto vzdelávacie inštitúcie.
Možno by učitelia mohli začať štrajkovať aj za zvýšenie nezdaniteľnej časti platu. Celková cena práce nie je až taká nízka, ako sa zdá, len tie odvody sú trošku veľké. Teraz je to cca 320 € a čo takto to dať na 620 a možno by stačilo aj 500 €? Hneď by to každý pocítil na vlastnej peňaženke. Čítal som aj, že vraj učitelia majú nízke platy voči ostatným, nuž na východe či strede Slovenska to neplatí a učiteľ je v celku vyhľadávaný flek. Iste, s ohľadom na Bratislavu sú možno tieto platy nízke, ale čo už. Na súkromné školy štát dosah nemá a štátne si musia poradiť.
Ďalším nepopulárnym opatrením by bolo možno zníženie škôl a už spomínané financovanie súkromných škôl. Čo takto optimalizovať a začať prepúšťať takých 10 až 20% zamestnancov? Vravím zamestnancov a nielen učiteľov a trebárs po vzore Japonska by deti, mládež ale aj vysokoškoláci si upratovali svoje pracovné prostredie dobrovoľne!
Ani socialistický Zväzarm nebol od veci či domy pionierov, kde sme sa venovali modelárstvu, streľbe, elektronike atď. a to dobrovoľne a bavilo nás to a zároveň zlepšovalo zručnosti. To je už zas pre mimoškolskú činnosť, ale ktorá by mala byť zohľadňovaná v celkovom hodnotení žiaka či študenta a pripojiť by sa mala dobrovoľnícka činnosť , ktorá by mala byť aj veľmi ľahko overiteľná. Mne sa to už stalo, že zahraničná firma si overovala svojho budúceho zamestnanca a jeho životopis a hlavne sa pýtali na to dobrovoľníctvo, čo robil, ako dlho atď.. To sa mi naozaj rátalo.
Je toho kopa, len škoda, že čo minister to reforma, respektíve návrh nejakej nekoncepčnej reformy bez hlavy a päty na ktorej pracujú stovky expertov, ktorí sa doteraz k ničomu nedopracovali. Platy by mali vrátiť. Fakticky na ministerstve by stačila určite len ministerka, ostatných môžu v pohode prepustiť. Veď aj tak doteraz nič neurobili, nič nepredstavili, tak načo živiť teoretikov len pre potreby ministra?
aj Šimečka vie, že za všetko môže zlý ...
problem je vo vlade, v existencii takeho ministerstva.... ...
musím s tebou len súhlasiť tak isto ako Dzurinda... ...
Ano, Ficovci za 10 rokov svojho bašovania úplne ...
Školstvo je v dezolátnom stave? Čo robil ...
Celá debata | RSS tejto debaty