Slovenské železnice alias Titanic po narazení

Poslednú dobu nám tie vláčiky nejako meškajú. Nie 5 minút či 10, ale rovno celé hodiny. Vraj opravujú niekde pri Košiciach trakčné vedenie. Opravujú, opravujú a vlaky neustále meškajú! Vraj ZSSk má vízie! Tak som si ich prečítal a také žvásty som dosť dlho nevidel. Ono vízia je jedna vec. To môže mať každý a nemusí ich ani len naplniť, lebo sú istým štýlom fantazmagorické a iné je plán rekonštrukcie a rozvoja.
Jasné, že vraj v rámci liberalizácie železníc podľa nejakého hovorcu na FB sa spoločnosť rozdelila na tri samostatné celky. Síce všetky vyrábajú stratu, ale aspoň máme tri riaditeľstvá, ekonomické úseky atď. No čo už, „dejte blbci funkci a vymyslí lejstro“ to hovoril Ján Werich a mal pravdu. Optimalizácia je tiež iný výraz ako liberalizácia. Namiesto znižovania nákladov sa železniciam zvýšili náklady v oblasti personalistiky papalášov. Oni vedeli veľmi dobre, čo robia. Fakticky ak sa sťažujete na osobnú dopravu, povedia vám, že to oni koľajnice nespravujú a môže zase za to dispečer, ktorý pod nich nepatrí. O nejakej náhrade za meškanie vlakov sa nedá ani hovoriť. To by bola cesta na Mesiac. Neexistujú absolútne žiadne pravidlá a ak, tak je to naozaj na dlhú trať si niečo vymôcť. Neochota kompetentných je priam zarážajúca. Nehovorím o sprievodcoch či pokladníčkach, ale o anonymných dispečeroch, večne obsadenej zákazníckej linke atď.. jeden piatok, keď spadlo vedenie sme dokázali ísť úsek zo SNV do Sabinova cez Kysak cca 5 a pol hodiny!!! Priam niečo neuveriteľné. Nikto nič nevedel vysvetliť. Náhradná doprava nebola zabezpečená, vlaky meškali v pohode aj dve hodinky a ak ste prišli do stanice, tak nadväzujúci spoj akurát vypravili, alebo vám nešiel do cieľovej stanice.
Ešte lepší príklad bol myslím pred Púchovom, kde absolvujete vyhliadkovú jazdu cez most, ktorý je pravdepodobne nový, ale náklon vlaku a vozňa svedčí skôr o torpédovanej lodi nakláňajúcej sa nabok. Vyhliadková jazda, ktorá je pomalšia ako keď traktor orie so sedemradličným pluhom je hlavne v noci nudná. Potom zistíte, že vám ušli posledné autobusové prípojné spoje a nemáte sa ako dostať domov, len taxíkom. No čo už, áno, máte nárok na preplatenie od železníc, aspoň sa takto raz vyjadrili pri mojej reklamácii, ale som to ešte neskúsil. Čo nebolo, môže byť.
No a teraz ku kultúre cestovania a neustálemu cinkaniu a zvoneniu vo vagónoch. Poniektorí cestujúci si pomýlili cestovanie s kinom a veselo si púšťajú tie svoje filmíky či hudbu naplno vo vlaku. Absolútne trápne a hlavne arogantné. Čo má mňa zaujímať, čo kto pozerá? Netolerancia až arogantnosť a totálny zvukový smog vo vlakoch je priam neskutočný. Cink, pink, zvučky mobilov, notifikácie správ atď.. To nevie dať ZSSK upozornenie všetkým cestujúcim, aby si svoje zvukové zariadenia prepli do tichého režimu, ako vo všetkých kultúrnych krajinách? Prečo zrušili tiché vozne? Mne sa fakt nechce počúvať hudba z nejakých slúchadiel, ktorá dotyčnému majiteľovi vytvára v hlave veľkú dutinu a spôsobuje budúcu hluchotu. Toto je tá kultúra cestovania? Za toto platíme? Ako chce potom železnica priviesť viac ľudí do vlaku, ak tu máme prakticky totálny bordel, bez pravidiel a ich plány ostávajú iba v papierovej verzii kampane a sem tam nejakému videjku, na ktoré nikto nepozerá? Proste vyhodené prachy bez absolútne reálneho zhodnotenia situácie. Vraj o tiché vozne nebol záujem. Ani sa nečudujem, keď ho v minulosti dali pol na pol s vozňom pre matky s deťmi. Áno, mám záujem cestovať príjemne a kultúrne, ale so slovenskými železnicami sa to jednoducho nedá. Aj cestujúci sa musí naučiť správať, ale kampaň ktorú vedie ŽSSK nevedie k ničomu. Sprievodcovia sú zúfalí, ale sú pre zmenu ľudia, ktorých musím pochváliť a ktorí sú skutočne v prvej línii a niekedy sa na ich hlavy sype riadna pohroma a zlosť, ktorá by mala skôr smerovať na dispečerov a šéfov železníc.
Kultúra cestovania v slovenských vlakoch dosahuje dno a len tak mimochodom, viem o čom píšem -cestoval som francúzskymi, talianskymi, nemeckými, švédskymi, španielskymi či absolútnym topom a to japonskými železnicami, kde trať Tokio – Kjóto trvala myslím 3 hodinky a vlaky premávajú v 9 minútových intervaloch. Nie, nie je to MHD niekde v meste, ale vzdialenosť predstavuje cca 500 km. Keď som raz letel s jedným človekom zo Singapúru, tak som mu opisoval a ukazoval Slovensko. On len híkal, aká je to krásna krajina. Vraj či tam lietajú lietadlá od nich. Ja reku lietajú, len nepristávajú. Buď Viedeň, alebo Praha či Budapešť a tak sa pýtal, že koľko to je potom následne z Bratislavy k nám na východ. Päť hodín, odpovedal som mu. On len žasol, že aká veľká sme krajina a že vôbec tak nevyzeráme a znovu som ho musel opraviť, že nie veľká s ohľadom na čas cestovania, ale len také pomalé vlaky máme. Fakticky za tridsať rokov neurobili ani meter železníc. Momentálne majú len vízie a sústavne opravujú a opravujú a najlepšie v čase, keď je špička, alebo ešte lepšie v septembri, keď ľudia cestujú či idú do škôl. Nemali čas cez výluku počas pandémie či prázdniny, oni musia teraz opravovať vedenie, ktoré im spadne. Sem tam zrážka, sem tam horiaci vagón, sem tam skokan. Proste výhovoriek viac ako dosť a čo tie nové vlaky, ktoré musia chodiť do servisu pretože asi neboli prispôsobené a tie skackavé koľajnice? No a kedy sa stane bežnou súčasťou prax, že sa za meškanie vlakov nebude len ospravedlňovať, ale aj platiť cestujúcim primeraná náhrada? Asi nikdy, pretože železnice by skrachovali po prvom mesiaci od zavedenia takéhoto prístupu k zákazníkovi a tak nám ostávajú len trápne heslá o tom, ako sa máme cítiť príjemne a ako sa fasa a ekologicky cestuje sú len prázdne sľuby za kopu prašulí!

Tomio Okamura na Slovensku, katastrofálne nedeľné diskusie a handry ako dôkaz igiotov

02.12.2025

Máme tu pravdepodobne znovu obnovené nadštandardné vzťahy s Českou republikou. Už fakt sa nedá deliť politika na pravicovú či ľavicovú, ale o tom som už písal skôr. Jednoducho na to zabudnite. Už sú tu len názorové rozdiely, či sa niekto chce úplne podriadiť každej hlúposti, ktorá vzíde v hlavách nevolenej EK, alebo budeme pracovať na pôvodných princípoch vzniku [...]

Máme po generálnom štrajku aj po kriedach a vadí sa tu už každý s každým

21.11.2025

Pozerám na oslavu pádu vedúcej úlohy strany a nestačím sa čudovať, ako chcú nastoliť novú úlohu novej strany. Vraj podľa Šimečku máme v ústave, že sme liberálna demokracia. Síce to nemáme, ale mne fakt netreba demokraciu s prívlastkami a akýmikoľvek -izmami. Už som o tom písal podstatne skôr. K vulgárnosti ani strachu sa vyjadrovať radšej ani nebudem. Mimochodom, [...]

Soták zaťal do živého, ale riadne

15.11.2025

Niet v čom nesúhlasiť so Sotákovým názorom z poslednej tlačovky. EÚ sa ekonomicky zakopáva. Školstvo na Slovensku je skutočne v p.deli a dobu inovácií sme zaspali. Stručne povedal to, čo ho trápilo a kto živí tento štát presne definoval. Dokonca definoval v skratke aj čo stojí za tým. Sám mám mnoho skúseností z rôznych grantových schém a niekedy sa čudujem, kam [...]

vrchol, Minčol, sneh, mReportér

Patrí k tomu najkrajšiemu na Slovensku. Zábery na mohutný vrchol v tejto podobe sa ničomu nevyrovnajú

04.12.2025 05:00

Zábery zachytila mReportérka Ľubomíra Šeroňová.

Trump Zelenskyj

Bolo to dobré stretnutie, hodnotí Witkoffa u Putina Trump. Čo bude ďalej? Neviem. Na tango sú potrební dvaja

03.12.2025 23:53

Witkoff a Trumpov zať Jared Kushner mali zo schôdzky v Kremli dojem, že Rusi veľmi stoja o dohodu o ukončení vojny, dodal Trump.

matthew-perry

Prvý verdikt v prípade smrti Matthewa Perryho: Lekár dostal 2,5 roka

03.12.2025 23:25

Tento zdravotník je prvým odsúdeným v prípade, v ktorom figuruje celkom päť obžalovaných.

Russia Ukraine War Myrnohrad

„Mesto sa snažia vymazať z povrchu zemského.“ Nové zábery z dronu ukazujú zničený Myrnohrad, na ktorý útočia Rusi

03.12.2025 22:40

V meste nie je prakticky vidieť jedinú ulicu, ktorá by zostala nedotknutá bojmi.

gabo126

Keramik a zberateľ kinder figúrok, ak ich máte doma odložené v krabici, nejako sa dohodneme.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 686
Celková čítanosť: 4288250x
Priemerná čítanosť článkov: 6251x

Autor blogu

Archív