Slovenské železnice alias Titanic po narazení

Poslednú dobu nám tie vláčiky nejako meškajú. Nie 5 minút či 10, ale rovno celé hodiny. Vraj opravujú niekde pri Košiciach trakčné vedenie. Opravujú, opravujú a vlaky neustále meškajú! Vraj ZSSk má vízie! Tak som si ich prečítal a také žvásty som dosť dlho nevidel. Ono vízia je jedna vec. To môže mať každý a nemusí ich ani len naplniť, lebo sú istým štýlom fantazmagorické a iné je plán rekonštrukcie a rozvoja.
Jasné, že vraj v rámci liberalizácie železníc podľa nejakého hovorcu na FB sa spoločnosť rozdelila na tri samostatné celky. Síce všetky vyrábajú stratu, ale aspoň máme tri riaditeľstvá, ekonomické úseky atď. No čo už, „dejte blbci funkci a vymyslí lejstro“ to hovoril Ján Werich a mal pravdu. Optimalizácia je tiež iný výraz ako liberalizácia. Namiesto znižovania nákladov sa železniciam zvýšili náklady v oblasti personalistiky papalášov. Oni vedeli veľmi dobre, čo robia. Fakticky ak sa sťažujete na osobnú dopravu, povedia vám, že to oni koľajnice nespravujú a môže zase za to dispečer, ktorý pod nich nepatrí. O nejakej náhrade za meškanie vlakov sa nedá ani hovoriť. To by bola cesta na Mesiac. Neexistujú absolútne žiadne pravidlá a ak, tak je to naozaj na dlhú trať si niečo vymôcť. Neochota kompetentných je priam zarážajúca. Nehovorím o sprievodcoch či pokladníčkach, ale o anonymných dispečeroch, večne obsadenej zákazníckej linke atď.. jeden piatok, keď spadlo vedenie sme dokázali ísť úsek zo SNV do Sabinova cez Kysak cca 5 a pol hodiny!!! Priam niečo neuveriteľné. Nikto nič nevedel vysvetliť. Náhradná doprava nebola zabezpečená, vlaky meškali v pohode aj dve hodinky a ak ste prišli do stanice, tak nadväzujúci spoj akurát vypravili, alebo vám nešiel do cieľovej stanice.
Ešte lepší príklad bol myslím pred Púchovom, kde absolvujete vyhliadkovú jazdu cez most, ktorý je pravdepodobne nový, ale náklon vlaku a vozňa svedčí skôr o torpédovanej lodi nakláňajúcej sa nabok. Vyhliadková jazda, ktorá je pomalšia ako keď traktor orie so sedemradličným pluhom je hlavne v noci nudná. Potom zistíte, že vám ušli posledné autobusové prípojné spoje a nemáte sa ako dostať domov, len taxíkom. No čo už, áno, máte nárok na preplatenie od železníc, aspoň sa takto raz vyjadrili pri mojej reklamácii, ale som to ešte neskúsil. Čo nebolo, môže byť.
No a teraz ku kultúre cestovania a neustálemu cinkaniu a zvoneniu vo vagónoch. Poniektorí cestujúci si pomýlili cestovanie s kinom a veselo si púšťajú tie svoje filmíky či hudbu naplno vo vlaku. Absolútne trápne a hlavne arogantné. Čo má mňa zaujímať, čo kto pozerá? Netolerancia až arogantnosť a totálny zvukový smog vo vlakoch je priam neskutočný. Cink, pink, zvučky mobilov, notifikácie správ atď.. To nevie dať ZSSK upozornenie všetkým cestujúcim, aby si svoje zvukové zariadenia prepli do tichého režimu, ako vo všetkých kultúrnych krajinách? Prečo zrušili tiché vozne? Mne sa fakt nechce počúvať hudba z nejakých slúchadiel, ktorá dotyčnému majiteľovi vytvára v hlave veľkú dutinu a spôsobuje budúcu hluchotu. Toto je tá kultúra cestovania? Za toto platíme? Ako chce potom železnica priviesť viac ľudí do vlaku, ak tu máme prakticky totálny bordel, bez pravidiel a ich plány ostávajú iba v papierovej verzii kampane a sem tam nejakému videjku, na ktoré nikto nepozerá? Proste vyhodené prachy bez absolútne reálneho zhodnotenia situácie. Vraj o tiché vozne nebol záujem. Ani sa nečudujem, keď ho v minulosti dali pol na pol s vozňom pre matky s deťmi. Áno, mám záujem cestovať príjemne a kultúrne, ale so slovenskými železnicami sa to jednoducho nedá. Aj cestujúci sa musí naučiť správať, ale kampaň ktorú vedie ŽSSK nevedie k ničomu. Sprievodcovia sú zúfalí, ale sú pre zmenu ľudia, ktorých musím pochváliť a ktorí sú skutočne v prvej línii a niekedy sa na ich hlavy sype riadna pohroma a zlosť, ktorá by mala skôr smerovať na dispečerov a šéfov železníc.
Kultúra cestovania v slovenských vlakoch dosahuje dno a len tak mimochodom, viem o čom píšem -cestoval som francúzskymi, talianskymi, nemeckými, švédskymi, španielskymi či absolútnym topom a to japonskými železnicami, kde trať Tokio – Kjóto trvala myslím 3 hodinky a vlaky premávajú v 9 minútových intervaloch. Nie, nie je to MHD niekde v meste, ale vzdialenosť predstavuje cca 500 km. Keď som raz letel s jedným človekom zo Singapúru, tak som mu opisoval a ukazoval Slovensko. On len híkal, aká je to krásna krajina. Vraj či tam lietajú lietadlá od nich. Ja reku lietajú, len nepristávajú. Buď Viedeň, alebo Praha či Budapešť a tak sa pýtal, že koľko to je potom následne z Bratislavy k nám na východ. Päť hodín, odpovedal som mu. On len žasol, že aká veľká sme krajina a že vôbec tak nevyzeráme a znovu som ho musel opraviť, že nie veľká s ohľadom na čas cestovania, ale len také pomalé vlaky máme. Fakticky za tridsať rokov neurobili ani meter železníc. Momentálne majú len vízie a sústavne opravujú a opravujú a najlepšie v čase, keď je špička, alebo ešte lepšie v septembri, keď ľudia cestujú či idú do škôl. Nemali čas cez výluku počas pandémie či prázdniny, oni musia teraz opravovať vedenie, ktoré im spadne. Sem tam zrážka, sem tam horiaci vagón, sem tam skokan. Proste výhovoriek viac ako dosť a čo tie nové vlaky, ktoré musia chodiť do servisu pretože asi neboli prispôsobené a tie skackavé koľajnice? No a kedy sa stane bežnou súčasťou prax, že sa za meškanie vlakov nebude len ospravedlňovať, ale aj platiť cestujúcim primeraná náhrada? Asi nikdy, pretože železnice by skrachovali po prvom mesiaci od zavedenia takéhoto prístupu k zákazníkovi a tak nám ostávajú len trápne heslá o tom, ako sa máme cítiť príjemne a ako sa fasa a ekologicky cestuje sú len prázdne sľuby za kopu prašulí!

Som génová kukurica alebo pokusný králik, Kotlár verzus Sabaka či SaS

18.03.2025

Už mi s tým fakt médiá idú na nervy. Kotlár to fakt zobral zo zlej strany a na útok na jeho osobu prispel vrchovatou mierou sám. V duchu Bélovho „viem, ale nepoviem“. No ešte viac v tejto kauze mi ide na nervy Sabaka. „Pán“ lekár, ktorý otvorene a bohapusto klamal v minulosti a to isté robí aj teraz. Vraj štúdie dokázali, že vakcíny sú bezpečné a nič z nich [...]

Redaktor Král, čo povie Danko a Matelko ide ďalej vo svojom úpadku, akí Slováci vlastne sme?

16.03.2025

Musím priznať, že Král ide teraz do popredia. Sumáre a komentáre k politickej situácii má skutočne trefné, klobúk dolu. Mimochodom, uvažoval som, prečo sa nám stratila politická satira a potom som na to prišiel. Komik sa už u nás týmto neuživí, keďže komediantov vystriedali politici, politiku robia herci, aj to vo svojom pracovnom čase a na verejných doskách, ak sú to [...]

Európska politická scéna potrebuje revolúciu: Pravica a ľavica sú mŕtve! Predčasné voľby a čože to vyvádza EÚ s novou vládou pod názvom EK?

09.03.2025

K nášmu chaosu v parlamente a otázke či budú predčasné voľby, alebo nie asi toľko. Otázka nie je, či budú, ale kedy budú. Je tu však aj jedna šanca a to, čo ak by vzniklo cca 70 ministerstiev? Schválne len 70, lebo poniektorým sa asi naozaj lepšie hlivie len tak v lavici. Čo bolo minule je tu znova. Veď my sme zvyknutí. Príde ešte tornádo transakčnej dane a nový balík [...]

Kambodža míny potkan dôchodok

Hrdinský potkan z Kambodže. Objavil viac ako 100 nášľapných mín, vytvoril svetový rekord

07.04.2025 09:45

Ronin od roku 2021 objavil 109 nášľapných mín a 15 kusov nevybuchnutej munície.

Slovenský raj, ráno

Mínus 18,5 stupňa Celzia. V Slovenskom raji padol teplotný rekord

07.04.2025 09:01

Presne o 5:29 na tamojšej meracej stanici namerali teplotu mínus 18,5 stupňa Celzia.

slintačka, čunovo-rajka

Polícia upozorňuje na kolóny na hraničných priechodoch

07.04.2025 08:29, aktualizované: 09:14

Na hraničnom priechode Čunovo - Rajka sa vodiči zdržia dve hodiny.

polícia, vyhrážky, univerzita komenského

Anonym nahlásil bombu u Čurillu a Lipšica. Byty o polnoci prehľadávali policajti so psami

07.04.2025 08:00, aktualizované: 09:30

Anonym v e-mailovej hrozbe sľuboval, že v pondelok zomrú.

gabo126

Keramik a zberateľ kinder figúrok, ak ich máte doma odložené v krabici, nejako sa dohodneme.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 665
Celková čítanosť: 4113425x
Priemerná čítanosť článkov: 6186x

Autor blogu

Archív